Vi öppnar filial i Köpenhamn i samarbete med en dansk psykoterapeut

Vi erbjuder psykoterapeutisk behandling i Köpenhamn i samarbete med en dansk kollega. Vår kollega erbjuder psykoterapeutisk behandling bl.a i parterapimetoden EFT. Vår kollega kommer även att ta emot patienter på våra mottagningar i Malmö och Helsingborg. Bryndis Stefansdottir är arkitekt i sin grundprofession och har sedan 2010 vidareutbildat sig till terapeut vid Psykoterapeutisk Institut, EFT-Instituttet, kropsterapi v. Meriam Al-Erhayem & Peter Munk och i Existentiell psykoterapi.

Bryndis presenterar sig:

Jeg er gift og mor til tre piger. Jeg er oprindelig fra Island men kom til Danmark i 1985. Mennesker har altid interesseret mig. Hvad gør os til dem vi er? Hvor farvede er vi af vores forskellige livsvilkår og muligheder? Hvordan påvirker vores forskellige kulturelle opvækst vores valg/fravalg? Hvor meget valg har vi? Er der forskel på “tilladte” og “forbudte” følelser i forskellige kulturer? Hvordan kan jeg være jeg og stadig give plads til, at de andre er dem? Og rigtig mange andre nysgerrigheds punkter. Jeg blev færdiguddannet bygningsarkitekt i 1993 og har arbejdet som selvstændig arkitekt i mange år. Jeg ser en teoretisk lighed med arkitektfaget og psykoterapeutfaget. Begge steder er det lysten til forandring, der er drivkraften. Det har hjulpet mig i mit møde med mine klienter.Den kreative tilgang til livet falder mig naturligt, det er yderst vigtigt både som arkitekt og som terapeut. Jeg har altid været en kæmper, på godt og ondt. I 2006 kom jeg alvorligt til skade i en færdselsulykke. Jeg kæmpede mig tilbage til livet, men mine forsvarsmekanismer var sat meget ud af balance. Jeg fik behov for, at søge en forståelse af hvad der skulle til, for at finde balancen igen. Terapiuddannelsen har givet mig en ny vej. Jeg oplever at nærværet i relationen sammen med en god portion nysgerrighed er noget af det mest værdifulde vi har. Jeg glæder mig til at møde dig med hele min nysgerrighed. Jeg ved nu at krop og psyke er lige vigtige, når vi forsøger at navigere i vores liv. Når vi bliver udsat for traumatiske oplevelser og efterfølgende evt. tilstande af stress, angst og/eller depression, kan det være fordi kroppen har svært ved at forstå at "faren er overstået". Derfor er det vigtigt at få den rette hjælp, en hjælp der er rettet både mod krop og sind. Det gør at kroppen tør give slip og resultated bliver vedvarende. Når vi kender vores krops symptomer og ved hvad de fortæller os, har vi nemmere ved at forstå hvad vi har brug for og handle derefter. Vores krop er en kæmpe ressource, når vi tør at mærke efter og gå efter vores behov opstår der samarbejde mellem krop og sind, det giver mulighed for ro og tryghed. Vores hjerne er plastisk, så når vi opdager at faren er overstået opstår der nye nerveforbindelser og vi får mulighed for at lave nye tanke og handlemønstre. Derfor er jeg fuld af håb,der er altid mulighed for en forandring

I 2016 arbejdede jeg i to flygtningelejre her i Danmark. Samtaler med mennesker fra 10 forskellige lande, enlige mænd, enlige kvinder og familier med børn. Jeg var udfordret - ja, men jeg elskede det. Jeg viste godt inden jeg startede, at jeg ville møde livsoplevelser som jeg kun, kunne prøve at sætte mig ind i, for jeg er så heldig at være født i norden. Vores eksistentielle vilkår lå milevidt fra hinanden. På den ene side mødte jeg smerte, sorg, ensomhed og angst efter voldsomme traumatiske oplevelser som mine klienter var blevet udsat for. Ikke at forglemme magtesløsheden - den er voldsom! Det at sidde i en flygtningelejre og ikke vide om mand får lov til at blive eller bliver sendt tilbage, samtidig med at de prøver at bearbejde deres livsbagage. Det oplevedes ofte som umenneskeligt. På den anden side mødte jeg stor tillid, vilje til at komme videre, respekt, kærlighed og ikke mindst stor taknemmelighed. Min nysgerrighed blev vel udnyttet og mine klienter følte sig mødt og forstået. Det har været et fantastisk år, jeg har haft nogle menneskelige møder der har givet mig en styrket tro på at vores hjerne kan hele, også når sårene er så store som de kan være efter krig, tortur, forfølgelse og store tab. Tak til alle mine klienter fra 2016 og velkommen til nye i 2017. Glæder mig til at møde jer.

Bryndis tar emot par, familjer och individuella som vill gå i terapi i Köpenhamn, Malmö och Helsingborg. Välkommen att boka tid.

• parterapi

"Kärlek & Hälsa" är Familjeterapeuterna Syd AB:s ledord. Familjens Hälsa är Vårt Uppdrag är vårt motto. Funktionella relationer till närstående, familj, släkt, vänner och arbetskamrater är grogrund för psykisk och fysisk Hälsa. Vårt arbete är att skapa förutsättningar till öppenhet och funktionell kommunikation i mellanmänskliga relationer.