Vad betyder glokal identitet och hur sätter vi Östersund på Världskartan?

Vad betyder glokal identitet och hur sätter vi Östersund på Världskartan?

Vad betyder glokal identitet och hur sätter vi Östersund på Världskartan? 5 workshopledare är på plats i Östersund för att diskutera Östersunds framtid under den tre dagar långa workshoppen Östersund At Large som drar igång tisdag den 8 april. Är kreativiteten platsbunden? Är en lösning tidsbestämd? Om man identifierar ett problem kan det kallas idé eller är det början på en bra lösning och varför används ordet kreativitet så stereotypt? Ida Hult är trendstrateg på företaget Trendethnography och en av de fem workshopledarna i seminariet / workshopen Östersund At Large. Hon kommer bland annat diskutera entrepenörskap, globalisering och Östersunds framtid under den tre dagar långa workshoppen som drar igång under tisdagen den 8 april klockan 9.15 i byggnad 173, Stadsdel Norr, Östersund. Resultatet presenteras publikt i en utställning torsdagen den 10 april klockan 14.00 och är öppet för allmänheten. Öppettider därefter är tors-fre 12-17, lör-sön 12-16. För ytterligare information, kontakta Linda Halén 0739-375579, linda@fargfabriken.se. För frågor om pressmaterial och bilder, kontakta pressansvarig Ronnie Ritterland 0736-101698, press@fargfabriken.se. -------------- Workshopledare under dagarna är: Veronika Valk, arkitekt med ambitioner att bygga mer än hus. Veronika Valk är kvinnan som ligger bakom idéen thenewworldbank.com. Hon är hipp och seriös. Hon är arkitekt och aktivist och med en kreativitet utöver det vanliga vill hon förändra världen till det bättre. Gerrit Mosebach, arkitekt och urbanist som arbetar på NTNU univeristetet i Trondheim. Ida Hult, etnolog och trendstrateg på företaget Trendethnography i Stockholm. Jan Hietala, konstnär och urbananalytiker som doktorerat vid Department of Visual Cultures Goldsmiths University i London. Luis Berrios Negrón, konstnär, arkitekt och urbanist verksam i Berlin med en Master of Architecture degree från Massachusetts Institute of Technology. Projektet är ett samarbete mellan Färgfabriken EU och Landstinget