Jacob Nørgaard Jensen

Fasadgruppen stärker inköpsteamet i Danmark

Som ett led i Fasadgruppens tillväxtstrategi har Jacob Nørgaard Jensen anställts som inköpschef i Danmark. Jacob kommer att ingå i inköpsteamet och kommer att leda upphandlingsarbetet i Danmark och arbeta både strategiskt och taktiskt.

Jacob Nørgaard Jensen har tidigare erfarenhet av inköp från bygg- och anläggningsbranschen och kommer att kunna bidra med Fasadgruppens fortsatta inköpsarbete i Danmark. Jacob kommer närmast från MT Højgaard Danmark , där han har arbetat med inköp.

"Med Jacob Nørgaard Jensenn får vi en förstärkning i teamet i syfte att arbeta aktivt med vårt inköpsarbete i Danmark", säger Anders Planensten, inköpschef Fasadgruppen.

Jacob Nørgaard Jensen tillträder sin tjänst den 1 december 2022 med Köpenhamn som stationeringsort.

Anders Planensten, Inköpschef Fasadgruppen Norden AB, tel. +46 (0) 70 735 23 13.

Anders Planensten

Inköpschef Fasadgruppen +46 (0) 70 735 23 13