Amiralitetsgatan

Fasadgruppens dotterbolag underentreprenörer i 14 tävlingsbidrag av Årets Bygge 2023

Årets Bygge är samhällsbyggnadssektorns mest prestigefyllda pris som varje år delas ut av tidningen Byggindustrin. I 14 av tävlingsbidragen till Årets Bygge är Fasadgruppens dotterbolag underentreprenörer i projekten. Priset tillkännages på Construction Summit där Fasadgruppen är på plats med egen monter.

Priset går till ett enskilt byggprojekt som har slutförts mellan den 1 januari och sista december 2022 och det utvärderas enligt de fem kriterierna: arbetsmiljö, hållbarhet, tid/kvalitet/budget, teknik/innovation och samverkan. Projekten tävlar i de sex kategorierna Bostäder, Hotell och kontor, Infrastruktur, Industribyggnader, logistik och butik, Samhällsfastigheter och Renovering.

Tävlingen Årets Bygge slår nytt rekord i år med 94 inkomna och Fasadgruppens dotterbolag är underentreprenörer nedan 14 tävlingsbidrag:

-Kv. Hönsfodret/Campus Södermalm (Solid Fasad)
-Notuddsparken (Eklunds Glas)
-Socialtjänstens hus (Eklunds Glas)
-S:t Paulskyrkan (Ahlins plåt)
-Väduren 18 (Front och GAJ)
-Odlarbäckens vård och omsorgsboende (Front och GAJ)
-BonTop (Frillesås Mur & Puts och Alnova)
-Amiralitetsgatan (Frillesås & Puts)
-Konsthallen (Valvet Fasad)
-Hyllie Bro (Murpoolen)
-Brf Operan/Operetten (Malmö Mur & Puts)
-Flanören (Front)
-Brf. Charleshill (Alnova)
-Kv. Önskemålet 7 (Alnova)

I januari och februari 2023 kommer Byggindustrin att avslöja på webben vilka tre projekt som har gått vidare inom varje kategori. Den 28 mars är det dags för stor prisutdelning på byggbranschens mötesplats Construction Summit på Sergel Hub i Stockholm.

Pål Warolin, Pål Warolin, vd och koncernchef Fasadgruppen, pal.warolin@fasadgruppen.se, tel. +46 (0) 70-925 52 01.