Fasadgruppen bygger om 480 balkonger i Västra Frölunda

Fasadgruppen bygger om 480 balkonger i Västra Frölunda

Fasadgruppens dotterbolag Johns Bygg & Fasad AB har fått i uppdrag av Riksbyggen att utföra ombyggnad och inglasning av 480 balkonger åt en bostadsrättsförening i Västra Frölunda.

Bostadsrättsföreningen Ruddalen 1 bildades 1959 och består av 10 stycken höghus med sammanlagt 720 lägenheter. Projektet omfattar renovering av befintliga balkongplattor samt inglasning, med produkter från Fasadgruppens dotterbolag Alnova. Arbetet påbörjas under hösten 2023 och pågår fram till våren 2025.

”Vi är mycket glada och stolta över möjligheten att få utföra detta uppdrag åt Riksbyggen och att bidra till en bättre boendemiljö för bostadsrättsföreningen Ruddalen 1”, säger Enis Brahimi, vd för Johns Bygg & Fasad.

Adrian Westman, IR- och hållbarhetschef Fasadgruppen 0735-09 04 00.

Fasadgruppen Group AB är Nordens största helhetsleverantör för fastighetens yttre skal. Vi erbjuder energieffektiva och hållbara tjänster, såsom fasader, fönster, balkonger och tak. Verksamheten bygger på lokalt förankrade entreprenörsdrivna företag med tydligt fokus på samverkan, engagemang och kompetens. Vi arbetar på nordiska marknaden och våra huvudsakliga kunder är fastighetsägare, byggbolag, fastighetsförvaltare, konsulter, bostadsrättsföreningar, stat, kommun och landsting.

Fasadgruppen är i en expansiv fas och marknadsledande i branschen. Huvudkontoret finns i Stockholm.

Adrian Westman

Kommunikations- och hållbarhetschef +46 735 090 400