Fasadgruppen får uppdrag att genomföra exteriörrenovering av Katarina Norra Skola i Stockholm

Fasadgruppens dotterbolag STARK Fasadrenovering har fått i uppdrag av Skolbyggnader i Stockholm AB (SISAB) att genomföra en komplett exteriörrenovering av Katarina Norra Skola i Stockholm.

Katarina Norra Skola är en kommunal grundskola på Tjärhovsgatan på Södermalm i Stockholm. Skolbyggnaden i rött murtegel med en sockel av natursten ritades av arkitekt Wilhelm Bergström och uppfördes år 1895. STARK Fasadrenovering har fått i uppdrag att renovera fasader, tak och fönster. Arbetet kommer att pågå mellan juni 2023 och november 2024 och ordervärdet uppgår till cirka 28 mkr.

”Vi är stolta att på uppdrag av SISAB få ta hand om den fantastiska fasaden på Katarina Norra Skola, en byggnad där det bedrivits skolverksamhet i snart 130 år”, säger Stefan Karlsson, VD för STARK Fasadrenovering.

Adrian Westman, IR- och hållbarhetschef Fasadgruppen 0735-09 04 00.

Fasadgruppen Group AB är Nordens största helhetsleverantör för fastighetens yttre skal. Vi erbjuder energieffektiva och hållbara tjänster, såsom fasader, fönster, balkonger och tak. Verksamheten bygger på lokalt förankrade entreprenörsdrivna företag med tydligt fokus på samverkan, engagemang och kompetens. Vi arbetar på nordiska marknaden och våra huvudsakliga kunder är fastighetsägare, byggbolag, fastighetsförvaltare, konsulter, bostadsrättsföreningar, stat, kommun och landsting.

Fasadgruppen är i en expansiv fas och marknadsledande i branschen. Huvudkontoret finns i Stockholm.

Adrian Westman

Kommunikations- och hållbarhetschef +46 735 090 400