Fasadgruppen får uppdrag att mura om fasaden på välkänd fastighet i centrala Stockholm

Fasadgruppens dotterbolag Valvet Fasad har fått i uppdrag av Probitas att utföra en ommurning av delar av tegelfasaden på kvarteret Provisorn i centrala Stockholm.

”Provisorn är en fantastiskt och välkänd fastighet som inrymmer en bredd av verksamheter mitt i stan. Vi är stolta att ha fått förtroende från Probitas att med varsam hand mura om delar av tegelfasaden”, säger Stefan Karlsson, VD för Valvet Fasad.

Adrian Westman, IR- och hållbarhetschef, adrian.westman@fasadgruppen.se eller tel. +46 (0) 73-509 04 00.

Fasadgruppen Group AB är Nordens största helhetsleverantör för fastighetens yttre skal. Vi erbjuder energieffektiva och hållbara tjänster, såsom fasader, fönster, balkonger och tak. Verksamheten bygger på lokalt förankrade entreprenörsdrivna företag med tydligt fokus på samverkan, engagemang och kompetens. Vi arbetar på nordiska marknaden och våra huvudsakliga kunder är fastighetsägare, byggbolag, fastighetsförvaltare, konsulter, bostadsrättsföreningar, stat, kommun och landsting.

Fasadgruppen är i en expansiv fas och marknadsledande i branschen. Huvudkontoret finns i Stockholm.

Adrian Westman

Kommunikations- och hållbarhetschef +46 735 090 400