Fasadgruppen har tecknat nytt avtal med Brf Bertramjordet för fasadarbete i flerfamiljshus

Fasadgruppens dotterbolag DVS Entreprenør har tecknat nytt avtal med Brf Bertramjordet avseende renovering av flerfamiljshus i Homlia söder om Oslo.

De aktuella husen i bostadsrättsföreningen Bertramjordet uppfördes i slutet av 80-talet och är liksom många andra byggnader från den aktuella tidsperioden nu i behov av fasadrenovering och energieffektivisering. Fastigheterna ska uppgraderas till 2020-talsstandard, vilket bland annat innebär att energiförbrukningen måste halveras. Fokus är nya fönster och dörrar, underhållsfria fasader, solceller, värmeåtervinning och smart hemteknik. Under 2020 färdigställde DVS Entreprenør den första entreprenaden med ett ordervärde på cirka 12 MNOK. Nu har de fått den andra etappen med ett ordervärde på cirka 38 MNOK.

”Vi är glada att ha fått fortsatt förtroende att hjälpa Bertramjordet i arbetet att modernisera fastigheterna, vilket vi som helhetsleverantör har möjlighet att göra. Målet är att bidra till en trivsam och hållbar boendemiljö”, säger Johan Claesson, affärsområdeschef Fasadgruppen Väst.

Pål Warolin, vd och koncernchef Fasadgruppen, pal.warolin@fasadgruppen.se, tel. +46 (0) 70-925 52 01.

Fasadgruppen Group AB är Nordens största och Sveriges enda rikstäckande totalentreprenör av hållbara fasader med lokal närvaro, konkurrenskraftiga priser och gedigen erfarenhet av fasader. Verksamheten bygger på lokala entreprenörsdrivna företag med tydligt fokus på samverkan, engagemang och kompetens. Vi arbetar på nordiska marknaden och våra huvudsakliga kunder är fastighetsägare, byggbolag, fastighetsförvaltare, konsulter, bostadsrättsföreningar, stat, kommun och landsting.

Fasadgruppen är i en expansiv fas och marknadsledande i branschen. Koncernen omsätter 1,5 miljarder kronor och har drygt 800 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm.