Fasadgruppen i nytt ramavtal med Statens Fastighetsverk inom fönsterrenovering

Fasadgruppen i nytt ramavtal med Statens Fastighetsverk inom fönsterrenovering

Fasadgruppens dotterbolag Bruske/Delér Fönsterrenovering (”BDF”) har tilldelats ytterligare ett ramavtal inom fönsterrenovering från Statens Fastighetsverk. Ramavtalet omfattar löpande fönsterunderhåll i fyra olika områden och löper under fyra år.

De projekt och områden som BDF har blivit tilldelade är följande:

1. Nyköpingshus, Nyköpings Residens, Tullgarn, Tovetorp och Hävringe
  2. Tumba Bruk, Landsort, Stockholms Observatorium och Dalarö
  3. Rosersbergs slott
  4. Gripsholm, Strängnäs, Mälsåker och Tynnelsö

Sedan tidigare har BDF ramavtal med Statens Fastighetsverk för fönsterrenoveringar i Ulriksdalsområdet och på Regeringsbyggnaderna.

”Ramavtalet med Statens Fastighetsverk är ett ärofyllt uppdrag och vi är väldigt glada över förtroendet att få förvalta och renovera fönster i områden som är fulla av historia. BDF har mycket god erfarenhet av att arbeta på uppdrag av Statens Fastighetsverk och har tidigare bland annat renoverat fönster på Naturhistoriska riksmuseet och Haga Tingshus. Det känns bra att få bidra till att bevara historiskt viktiga platser och miljöer för framtiden”, säger Peter Remse, vd för BDF.

Pål Warolin, vd och koncernchef Fasadgruppen, pal.warolin@fasadgruppen.se, tel. +46 (0) 70-925 52 01.

Fasadgruppen Group AB är Nordens största och Sveriges enda rikstäckande totalentreprenör av hållbara fasader med lokal närvaro, konkurrenskraftiga priser och gedigen erfarenhet av fasader. Verksamheten bygger på lokala entreprenörsdrivna företag med tydligt fokus på samverkan, engagemang och kompetens. Vi arbetar på nordiska marknaden och våra huvudsakliga kunder är fastighetsägare, byggbolag, fastighetsförvaltare, konsulter, bostadsrättsföreningar, stat, kommun och landsting.

Fasadgruppen är i en expansiv fas och marknadsledande i branschen. Koncernen omsätter 1,5 miljarder kronor och har drygt 800 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm.