Björn Andersson, Peter Gustafsson, Morgan Dragstedt och Robin Gustafsson.

Fasadgruppen stärker sin verksamhet i väst genom förvärv av Mölnlycke Mur & Puts

Fasadgruppens dotterbolag Frillesås Mur & Puts AB stärker sin verksamhet genom ett inkråmsförvärv av Mölnlycke Mur & Puts AB.

Mölnlycke Mur & Puts utför mur- och putsarbeten i Västra Götaland. Förvärvet sker i form av en inkråmsöverlåtelse där Frillesås Mur & Puts förvärvar hela den rörelse som Mölnlycke Mur & Puts AB för närvarande bedriver, inklusive kundavtal, inventarier och arbetsredskap, varumärke samt 11 anställda.
Mölnlycke Mur & Puts VD Dennis Gustafsson blir projektledare i Frillesås Mur & Puts. För verksamhetsåret 2019/2020 uppgick Mölnlycke Mur & Puts nettoomsättning till cirka 12 miljoner kronor. Under samma period uppgick rörelseresultatet till cirka 3 miljoner kronor.

”Vi är imponerade av Mölnlycke Mur & Puts snabba tillväxt sedan starten 2017, och bedömer att bolagets skickliga personal och projektkunnande blir ett perfekt tillskott i Frillesås Mur & Puts verksamhet. Tillsammans fortsätter vi att stärka positionen i Hallands och Västra Götalands län", säger Morgan Dragstedt, VD för Frillesås Mur & Puts.

”Det känns väldigt bra att bli en del av Frillesås Mur & Puts och i och med det ingå i en stor koncern som Fasadgruppen. Vi kommer nu kunna verka i en större kontext och få ta del av ännu fler spännande projekt”, säger Dennis Gustafsson, VD för Mölnlycke Mur & Puts.

Fasadgruppen finansierar förvärvet med egen kassa. Genomförandet av förvärvet är inte föremål för några fullföljandevillkor och den förvärvade rörelsen blir därför omedelbart en del av Frillesås Mur & Puts och Fasadgruppen.

Pål Warolin, VD och koncernchef Fasadgruppen Norden AB, tel. +46 70 925 52 01.

Regioner

Fasadgruppen Group AB är Nordens största och Sveriges enda rikstäckande totalentreprenör av hållbara fasader med lokal närvaro, konkurrenskraftiga priser och gedigen erfarenhet av fasader. Verksamheten bygger på lokala entreprenörsdrivna företag med tydligt fokus på samverkan, engagemang och kompetens. Vi arbetar på nordiska marknaden och våra huvudsakliga kunder är fastighetsägare, byggbolag, fastighetsförvaltare, konsulter, bostadsrättsföreningar, stat, kommun och landsting.

Fasadgruppen är i en expansiv fas och marknadsledande i branschen. Koncernen omsätter 1,5 miljarder kronor och har cirka 700 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm.