Kvarteret Senapsfabriken

Mälardalens Mur & Puts får i uppdrag att mura fasaden i Senapsfabriken

Fasadgruppens dotterbolag Mälardalens Mur & Puts har tecknat avtal med NCC om att vara med och bygga upp en del av en ny stadsdel i Kungsängen i norra Uppsala som omvandlas från industriområde till levande bostadsområde.

Från ättiksfabrik och slottssenap till nyproducerat bostadsområde. På området för gamla Slottsfabriken på Kungsgatan uppförs nu kvarteret Senapsfabriken i olika etapper. I den gamla senapsfabriken från slutet av 1960-talet, hade Slotts sin framgångsrika verksamhet tidigare. Senapsfabriken ligger i stadsdelen Kungsängen, en stadsdel som nu genomgår en förvandling från industriområde till attraktivt bostadsområde centralt i Uppsala.

Mälardalens Mur & Puts har fått i uppdrag att mura fasaderna till två kvarter med totalt 318 lägenheter med start under 2020 och med planerad första inflyttning i slutet av året. Daniel Svensson, VD för Mälardalens Mur & Puts kommenterar:

”Vi är väldigt glada över vårt framgångsrika samarbete med NCC och att Mälardalens Mur & Puts får vara en del av det här spännande projektet. Uppdraget är både omfattande och väldigt roligt och passar oss väldigt bra som fasadentreprenör i en större koncern”.

Läs mer om projektet här.

Daniel Svensson, VD Mälardalens Mur & Puts, tel. 070-744 14 11.

Regioner

Fasadgruppen Norden AB är Nordens största och Sveriges enda rikstäckande totalentreprenör av hållbara fasader med lokal närvaro, konkurrenskraftiga priser och gedigen erfarenhet av fasader. Verksamheten bygger på lokala entreprenörsdrivna företag med tydligt fokus på samverkan, engagemang och kompetens. Vi arbetar på nordiska marknaden och våra huvudsakliga kunder är fastighetsägare, byggbolag, fastighetsförvaltare, konsulter, bostadsrättsföreningar, stat, kommun och landsting.

Fasadgruppen är i en expansiv fas och marknadsledande i branschen. Koncernen omsätter 1,2 miljarder kronor och har cirka 600 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm.