Per Sjöstrand, ny styrelseordförande Fasadgruppen

Per Sjöstrand ny styrelseordförande för Fasadgruppen

Per Sjöstrand, tidigare styrelseledamot i Fasadgruppens styrelse, har i samband med bolagets extrastämma valts till ny styrelseordförande. Detta som ett led i att intensifiera styrelsens arbete och förbereda bolaget inför nästa tillväxtfas. Per Sjöstrand efterträder Lars Nordin på Connecting Capital, som sitter kvar i styrelsen som ledamot.

Per Sjöstrand har lång erfarenhet från byggbranschen, olika styrelseuppdrag och förvärvsintensiva verksamheter. År 2014 grundade han installationsbolaget Instalco, som idag består av 70 olika bolag med en omsättning på omkring 6,1 miljarder kronor och är noterat på Nasdaq Stockholm.

Pål Warolin, VD och koncernchef för Fasadgruppen kommenterar:
”Vi är väldigt glada att Per Sjöstrand blir vår nya ordförande. Fasadgruppen har vuxit snabbt det senaste året och jag är övertygad att Per med sin kunskap och erfarenhet kommer att tillföra stort värde och driva betydelsefulla frågor framåt. Det känns också bra att Lars Nordin samtidigt blir kvar i styrelsen och även fortsättningsvis bidrar med sin gedigna erfarenhet.”

Fasadgruppens styrelse består utöver Per Sjöstrand av Lars Nordin, Pål Warolin, Ulrika Dellby, Mikael Karlsson, Mats Karlsson och Thomas Ståhl.

Per Sjöstrand, VD för Instalco och ny styrelseordförande för Fasadgruppen kommenterar:
”Jag är mycket tacksam för förtroendet att leda styrelsens arbete. Under mitt första år som ledamot i styrelsen, har jag lärt känna Fasadgruppen och är imponerad över företagets kompetens och utveckling. Jag ser fram emot det fortsatta arbetet att växa och effektivisera verksamheten.”

Pål Warolin, VD och koncernchef Fasadgruppen, tel. 070-925 52 01 eller pal.warolin@fasadgruppen.se.
Per Sjöstrand, styrelseordförande Fasadgruppen, per.sjostrand@instalco.se.

Fasadgruppen AB är Nordens största och Sveriges enda rikstäckande totalentreprenör av hållbara fasader med lokal närvaro, konkurrenskraftiga priser och gedigen erfarenhet av fasader. Verksamheten bygger på lokala entreprenörsdrivna företag med tydligt fokus på samverkan, engagemang och kompetens. Vi arbetar på nordiska marknaden och våra huvudsakliga kunder är fastighetsägare, byggbolag, fastighetsförvaltare, konsulter, bostadsrättsföreningar, stat, kommun och landsting.

Fasadgruppen är i en expansiv fas och marknadsledande i branschen. Koncernen omsätter 1,2 miljarder kronor och har cirka 600 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm.