Vi optimerar vår verksamhet för att skapa mervärde för våra kunder

Vi optimerar vår verksamhet för att skapa mervärde för våra kunder

Fasadgruppen bedriver sin verksamhet genom flera varumärken och i koncernen ingår ett antal fristående entreprenörsfirmor. Bolagen arbetar till viss del med olika inriktningar och kundgrupper, men gemensamt är att vi hjälper kunder huvudsakligen med utvändiga byggnation såsom murning och putsning. Vi utför allt från nybyggnation till renovering.

Vår uttalade ledstjärna är att skapa hållbara fasader, så att vi kan bidra till ett mer varaktigt och beständigt samhälle med vackra byggnader och god livsmiljö för människor. Ytterst handlar det om vår förmåga att leva upp till kundernas krav och att optimera vår verksamhet, så att vi kan agera kraftfullt på de orter vi finns representerade.

Nytt bolag Valvet Fasad
Därför lanserar vi nu ett nytt bolag inom koncernen som främst inriktar sig på fasadrenoveringar av historiska och äldre byggnader. Fokus är kundens behov av att vårda äldre fastigheter och vi ser att det traditionella hantverket har en plats även i framtiden.

Bolaget är sprunget ur Söderberg & Kruus och vidareutvecklat av STARK, beståendes av en sammansvetsad arbetsgrupp med ett stort antal skickliga murare med lång erfarenhet.

”Det är ett starkt team med gedigen kompetens och många års erfarenhet av den här typen av jobb, så det finns en stor trygghet och det känns väldigt roligt att kunna lansera ett bolag med den här inriktningen, säger Stefan Karlsson, VD för Valvet Fasad.”

För mer information, kontakta Stefan Karlsson, VD STARK och Valvet Fasad tel. 070-412 43 01.

Fasadgruppen Sverige AB är Sveriges enda rikstäckande helhetsleverantör med lokal förankring, konkurrenskraftiga priser och gedigen erfarenhet av fasader. Verksamheten bygger på lokalt förankrade entreprenörsdrivna företag med tydligt fokus på samverkan, engagemang och kompetens. Våra huvudsakliga kunder är fastighetsägare, byggbolag, fastighetsförvaltare, konsulter, bostadsrättsföreningar, stat, kommun och landsting.

Regioner

Fasadgruppen Sverige AB är Sveriges enda rikstäckande helhetsleverantör av hållbara fasader med lokal närvaro, konkurrenskraftiga priser och gedigen erfarenhet av fasader. Verksamheten bygger på lokalt förankrade entreprenörsdrivna företag med tydligt fokus på samverkan, engagemang och kompetens. Våra huvudsakliga kunder är fastighetsägare, byggbolag, fastighetsförvaltare, konsulter, bostadsrättsföreningar, stat, kommun och landsting. Fasadgruppen är i en expansiv fas och marknadsledande i branschen. Koncernen omsatte 800 Mkr (2018) och har cirka 400 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm.