Vi presenterar boho- och mammabloggaren: Annawii

Anna Wiklund eller som hon är mer känd som, Annawii, är grundaren och skaparen av bloggen Annawii blogg. Med inspiration från LA, boho och retro får vi följa alltifrån mode, resor och inredning på hennes blogg. Som nybliven mamma är detta självklart även ett hett ämne på bloggen. Med proffsiga bilder på bloggen och i Sociala medier erbjuder hon inspiration från hennes liv och vardag, som vi kan meddela ser väldigt drömmigt ut!

Vi fick även möjlighet att intervjua Anna. Frågorna var blandade men fokuserade självklart på ett gemensamt intresse: mode. Med en blogg som varje dag levererar nytt material var vi väldigt intresserade från var Anna hittar sin inspiration. Hon säger att hon hittar inspiration nästan överallt, från musik, fotografier till nyare medier, såsom Pinterest eller Instagram. Hon begränsar sig inte till bloggar eller modemagasin utan fösöker hitta möjligheter i allt runtomkring henne. Vi undrade även vad som fick henne att starta sin blogg. På den frågan svarade hon att det var Ebba von Sydow som var hennes främsta inspiration. Ebba bloggade för Expressen och Anna såg henne som en stor inspirationskälla. På den tiden var Annas blogg främst som en dagbok men har på senare år utvecklats i takt med hennes foto- och modeintresse.

Vill du läsa hela intervjun med Anna hittar ni den på vår blogg