Fashiola's årsresumé och nya satsningar för 2017!

Innan år 2016 avslutades hann Fashiola lansera sin fjortonde marknad - Danmark. Danmark är den andra i raden av de skandinaviska länderna och precis som för den svenska marknaden, ser Fashiola och Kleding.nl stor potential här. Men det stannar inte vid Danmark. Fashiola avslutade 2016 på topp och nya satsningar för år 2017 är planerade och snart inom räckhåll.

Succésagan

Många har redan publicerat sin årsresumé men än är det inte försent tänker vi. I början av ett år, är tiden då man blickar både bakåt och framåt, och med ett sådant toppenår som Kleding.nl/Fashiola hade förra året vill vi gärna dela med oss av och sammanfatta det för er.

För allt började ju för fem år sedan: 2012, när Kleding.nl lanserades på den holländska marknaden. Efter stor succé som sökmotorn för mode tog de steget in på den tyska marknaden, men då med namnet Fashiola. Succésagan fortsatte även här och fler länder stod på tur. Frankrike, Spanien och UK lanserades och under år 2016 sattes Fashiola på kartan i ytterligare 9 länder. Precis innan årsskiftet tog Fashiola steget in på den danska marknaden och avrundade året med totalt 14 marknader i bagaget. Tåget stannar däremot inte här, för 2017 finns planerna att expandera ytterligare.

Totala siffror

Som vi tidigare nämnt har Kleding.nl och Fashiola genom åren gjort stora satsningar internationellt. Detta har inneburit en mängd nya användare som vi är väldigt stolta över. För att få en uppfattning om hur många vi når ut till har vi summerat några av dessa siffror för er:

3.500.000 Besökare/månad
53.500 Transaktioner/månad
4,5% Conversion rate (generell för alla marknader)
17.000.000 Sidvisningar/månad
€4.500.000 Genererad omsättning