Skydda håret mot fria radikaler med Antioxidant från I.C.O.N.

Skydda håret mot fria radikaler med Antioxidant från I.C.O.N.

Fria radikaler finns i luften vi andas och i solen som lyser över oss. Så hur bekämpar vi fria radikaler? Hur skyddar vi oss från åldrandet? Antioxidanter har blivit en del av vårt vardagsliv och är något man nästan kan läsa om dagligen i hälsoartiklar och bloggar. Vi äter och dricker livsmedel som är rika på ACE-vitaminer som t.ex. bär, nötter, aloe vera och frukt. Så nästa logiska steg är att ge vårt hår lika mycket näring som vi ger våra kroppar. Detta behov löser segmentet ANTIOXIDANT från I.C.O.N.

Hur bildas fria radikaler?

• Strålning från solen
  • Kosthållning
  • Alkohol
  • Inflammationer
  • Stress
  • Föroreningar som rökning & avgaser
  • Läkemedel

Syftet med den här serien är alltså att skydda håret från skador och slitage som fria radikaler bidrar med. Serien är därför fullproppad med stärkande proteiner, uppbyggande aminosyror, lugnande aloe vera, näringsrika superbäret acai samt fuktbevarande och läkande olivolja. Serien passar perfekt till dig som har skört, trött hår som behöver stärkas upp, samtidigt som man får en fylligare känsla!

ANTIOXIDANT innehåller tre olika produkter; schampot FULLY, inpackningen TRANSFORMATIONAL INFUSION och den återuppbyggande leave-in-krämen ANTIDOTE.

Schamo FULLY
Ett antioxidantschampo som ger fyllighet, volym och stärker upp håret tack vare proteiner och antioxidanter. Fördela schampot i blött hår och massera in. Skölj sedan ur.
Aktiva ingredienser: Proteiner, aminosyror, aloe, acai.

Inpackning TRANSFORMATIONAL INFUSION

En 60-sekunders inpackning som stärker och reparerar ditt hår med hjälp av en specifik hybridteknik. Fjällskiktet stärks vilket gör det lätt, friskt och följsamt. Du behöver bara låta inpackningen verka i max 1 minut vilket gör det lätt att använda i duschen efter schamponeringen, istället för ett balsam. Alla har tid att använda denna superkur för håret!
Aktiva ingredienser: C-vitamin, olivolja, sheasmör, acai, aloe.

Leave-in-kräm ANTIDOTE
En leave-in som med hjälp av vitaminer och antioxidanter skyddar, reparerar och återfuktar håret. Det här är den perfekta produkten att applicera innan du stylar ditt hår, då den fungerar precis som en primer. En primer gör så att efterföljande produkt håller bättre och längre, till ex när man lägger en snygg sminkning är primer A och O för att foundation och puder ska sitta hela dagen. Antidote har samma effekt fast på håret. Håret preppas och gör så att stylingen håller bättre och under en längre tid. Dessutom tillför krämen mycket vårdande ingredienser till håret i form av C-vitamin, acai och jojoba bland annat.
Aktiva ingredienser: Jojoba, safflorolja (tistelolja), C-vitamin, sojaprotein och acai.

Du hittar ANTIOXIDANT-serien från I.C.O.N. på utvalda frisörsalonger.