Välj rätt blekning för att uppnå bäst resultat

Våren närmar sig med stormsteg och detta märks tydligt hos frisörsalongerna runt om i landet. Kunderna vill gärna bli ljusare eller få lite solblekta slingor för att möta våren på bästa sätt!

Så naturligtvis kommer vi då in på blekning. Vad ska man jobba med för blekning för att få det bästa resultatet samtidigt som vi bevarar en fin hårkvalité?

Det finns en uppsjö olika blekningar ute på marknaden och alla har sina personliga favoriter. Men vad är det som gör en blekning bra? Det finns några punkter som de flesta frisörer kräver av en blekning:

• Ljusa upp till den grad man önskar
  • Inte slita för mycket på håret
  • Vara lätt att arbeta med
  • Krämig och bra konsistens

Om vi dessutom lägger till att en blekning inte bara är skonsam utan till och med tillför vård och näring till håret, samtidigt som det ljusar upp, så kanske man skulle överväga att testa en sådan blekning?

Snow White från I.C.O.N. är en blekning som är unik i sitt slag. Blekningen ljusar upp maximalt (upp till 9 steg) utan några kompromisser när det kommer till kvalitén på håret. Tack vare den speciella kombinationen av aktiva ingredienser garanteras ett perfekt, blont resultat och håret vårdas samtidigt som du har möjlighet att uppnå maximal uppljusning.

Aktiva ingredienser: Bambuextrakt fyller hårstråna med naturlig kiseldioxid. Kisel är en mineral som spelar en betydande roll för att behålla ett friskt och hälsosamt hår. Tack vare detta bevaras fuktbalansen i håret och resultatet blir ett starkt, friskt, elastiskt och glansigt hår. Blekningen innehåller också Vitaoils som är ett oljekomplex bestående av följande oljor:

• Avokado-olja - Föryngrande och återfuktande egenskaper.
  • Kokosolja - Tillför glans och är mjukgörande.
  • Solrosolja - En Omega 9-syra som förhindrar slitage på håret.
  • Arganolja - Rik på näringsämnen, nyttiga fettsyror och vitamin E.
  • Linfröolja - Protein som är nödvändigt för ett friskt och glänsande hår.

Sist men inte minst har man också tillsatt vitaminerna A, E och D i blekningspulvret. Dessa vitaminer har antioxidanta egenskaper som skyddar och reparerar håret på bästa sätt.

Just nu har vi erbjudande på båda våra blekningar i I.C.O.N.: Snow White och den vårdande krämblekningen Cream Bleach. Passa på att testa något nytt eller fyll på med din favorit!