WHY NOT BE COOL

WHY NOT är ett svensktillverkat varumärke som vi är extra stolta över, där såväl forskning och utveckling som produktion sker i Sverige. Produkterna är utvecklade enbart för den professionella frisörbranschen och dess kunder. Produkterna innehåller naturliga, organiska ingredienser.

Vår stylingserie innehåller allt från torrschampo och spray vax till volymgivande fiber mousse. Nu har vi även lanserat WHY NOT Be Cool Heat Protect, en glanshöjande lättviktsspray med optimalt värmeskydd och lätt stadga. Produktens unika formula skyddar håret mot värmeskador vid användning av värme- och stylingverktyg samtidigt som den minskar torktiden och ger håret en fantastisk glans.

Precis som med huden tar håret också skada av värme, skillnaden är att du inte har någon känsel i håret. Det kan därför vara lätt att glömma bort hur viktigt det faktiskt är att använda värmeskydd. Håret tappar sin glans och kvaliteten blir sämre när det utsetts för värme, med WHY NOT Be Cool Heat Protect kan du förhindra detta!

Användning
Vid föning: skaka och spraya på fuktigt hår med ett avstånd på 20-30 cm.
Vid varma stylingverktyg: skaka och spraya på rent, torrt hår med ett avstånd på 20-30 cm.

Just nu finns WHY NOT Be Cool Heat Protect som nyhet hos utvalda frisörsalonger! Hör gärna av dig till oss om du vill veta mer.