WHY NOT styling håller måttet

Att hitta en stylingprodukt som håller vad den lovar kan ibland kännas som en tuff uppgift, eller hur? Det gäller att hitta rätt produkt för den effekt man är ute efter, det ska passa ens hårtyp samt så ska stylingen gärna hålla så länge man vill. Här i Sverige finns det också de som upplever att många stylingprodukter inte riktigt passar deras skandinaviska hårtyp, då håret lägger sig platt och mjukt nästan direkt efter man stylat klart.

Med allt detta i åtanke skapades det svenska varumärket WHY NOT som fokuserar på kvalitativa, hållbara stylingprodukter för alla hårtyper, även den skandinaviska som kräver den där extra, hårda stadgan. Alla produkter har skapats, designats och tillverkats i Sverige och innehåller naturliga, organiska ingredienser. WHY NOT är sprunget ur den professionella frisörbranschen och utvecklat enbart för den professionella frisörbranschen och dess kunder. Därför säljs WHY NOT produkter enbart direkt till frisörer och på deras salonger.

• WHY NOT be Creative - Spray wax
    Ett spray-vax som passar lika bra i korta som i långa hår. I korta hår kan den appliceras i både fuktigt och torrt hår och i långa hår kan den användas som en avslutande spray om man till exempel har lockat håret. Krama upp lockarna ihop med sprayen och du får lockar som håller superbra samtidigt som en naturlig känsla och rörlighet i håret bevaras.
  • WHY NOT be Complete - Dry shampoo
    Ett kraftfullt torrschampo som ger oslagbar textur, struktur och volym till alla hår. Spraya i hårbotten för att få ett härligt lyft och  uppfräschning. Spraya även i längderna för att få textur och struktur för en härlig "beachy look".
  • WHY NOT be Awesome - Root lift
    En rootlift som ger stadga och ett härligt lyft till det fina, typiskt skandinaviska håret. Appliceras i fuktigt, handdukstorkat hår genom att dela upp håret i grova passéer och spraya produkten mot hårbotten. Den sväller upp i mousseform och masseras därefter ut i hårbotten. Föna sedan håret för ordentlig stadga och volym som verkligen håller.
  • WHY NOT be Superior - Fiber mousse
    En härligt volymgivande mousse med fibrer som skapar kraftfull textur och fyllighet till alla hår. Fibrerna håller ihop alla hårstrån på ett effektivt sätt och håller frisyren på plats. Fördela produkten i nytvättat, fuktigt hår och föna in för bästa effekt.
  • WHY NOT be Elegant - Medium spray
    En medium spray som ger en lätt och flexibel stadga till de kunder som föredrar en naturlig känsla i håret. Perfekt om man vill "samla ihop håret", men samtidigt behålla en naturlig rörelse utan "produkt-känsla".
  • WHY NOT be Spoiled - Hard spray
    En fast, hård spray som ger rejäl stadga utan att för den delen tynga ner håret. Perfekt spray att använda vid uppsättningar som ska sitta hela dagen och natten.
  • WHY NOT be Edgy - Molding paste
    En formbar, volymgivande paste som ger stadga och är lätt att omfördela. Passar dem som vill ha en fylligare känsla med en naturlig rörelse i håret.
  • WHY NOT be Sharp - Cream paste
    En krämig paste med neutral glans som skapar definition och stadga. Passar både korta och långa hår, för att skapa definition i utvalda slingor, luggar etc, eller i en kort frisyr.
  • WHY NOT be Extreme - Matte paste
    En matt paste som ger maximal stadga med full kontroll och hållbarhet. Passar alla korta hår som vill ha hård, maximal stadga med en matt finish.
  • WHY NOT be Amazing - Sea salt spray
    En flexibel saltvattenspray som ger struktur, volym och formkontroll till alla typer av hår. Skaka flaskan och spraya i torrt eller handdukstorkat hår och låt sedan torka naturligt för en avslappnad look eller föna in produkten med rundborste för en mer definierad look.

Just nu har vi ett härligt erbjudande för att inleda 2021 med! Hör gärna av dig till oss om du vill veta mer, eller kontakta din säljare direkt.