Världens modernaste färgserie WHY NOT the Color är nu här!

WHY NOT THE COLOR är en helt ny komplett serie med 73 noga utvalda och unikt framtagna nyanser, blekning samt väteperoxide och aktivator.

Serien är 100% vegansk samt fri från PPD, parabener, resorcinol och ammoniak vilket gör den till en idealisk användarvänlig och miljövänlig produkt som vårdar håret från rot till topp till nästa färgbehandling och samtidigt är skonsam mot hårbotten. Innehåller vegetabiliskt keratin, plexteknologi samt quinoa.

Den krämiga färgen med sin rika konsistens gör den effektiv och lätt att applicera samt ger en unik sensationell upplevelse med en känsla av lyx med konsekventa resultat varje gång. Den har ett unikt mångfacetterat verkningssätt som tränger djupt in i cortex för att skapa nya väte- och jonbindningar som stöder den skadade inre keratinstrukturen samt stärker (upp till tre gånger) och ger hanterbarhet tillbaka till håret. Glutenfria quinoa innehåller aminosyror och proteiner som skyddar, konditionerar och hjälper till vid pigmenteringen av håret för att erhålla maximal färgtäckning och varaktighet samt lämnar håret glänsande och hydratiserat.

WHY NOT THE COLOR har tagit vara på den senaste teknologin och råvarorna, samtidigt som fokus på etiskt och hållbara produktionsmetoder bibehålls.

WHY NOT är sprunget ur frisörbranschen och utvecklat enbart för professionella frisörer och dess kunder.

“Behind every hairstyle, trend, fashion, and look is you: the Artist. You make others look better, feel better, and increase their self-confidence. This, together with what you are currently holding in your hands, can reach creativity beyond all imagination. Let the impossible become possible! Let your work create miracles and wonders!”

- WHY NOT the Color