Möt vår projektledare Jonathan Hall

Möt vår projektledare Jonathan Hall

Solcellsinstallationer, stambyten och takrenoveringar – entreprenörsmöten, tidplaner och uppföljningar. Det är några av sakerna som Jonathan Hall, projektledare på Fastighetsägarna Service, jobbar med om dagarna.

– Jag driver ROT-projekt från ax till limpa och är beställarens högra hand genom hela projektet. Ofta är jag ute på projekten och följer upp, har byggmöten och träffar entreprenören. Men mycket tid går också åt till att planera projekt, ta fram förfrågningsunderlag och bolla lösningar med andra projektledare, säger Jonathan.

Det handlar om människors hem

– I många projekt är det människors hem det handlar om. Så jag har mycket kontakt med boende, och det är en av de roligaste sakerna med mitt jobb. Vanligtvis blir det många informationsmöten, men eftersom det inte har gått under pandemin har jag istället börjat spela in videouppdateringar om vissa projekt. Jag brukar också samla vanliga frågor och svar på ett ställe som är lättillgängligt för de boende – och undrar de något mer är det bara att lyfta på luren, säger Jonathan.

Stabilitet och framåtanda i samspel

Jonathan har jobbat på Fastighetsägarna Service sedan 2016 och varit med när företagskulturen har utvecklats och blivit en naturlig del i vardagen på företaget.

– Kulturen sitter i väggarna och jag tror att det lyser igenom utåt. Hos oss uppmuntras alla att ta mycket ansvar, och vi har en platt organisation som genomsyras av vårt förtroende till varandra. I ryggen har vi en organisation som funnits i 150 år, men vi får hela tiden utmana våra arbetssätt. Den kombinationen av stabilitet och framåtanda är sällsynt, säger Jonathan och fortsätter:

– Tillsammans tar vi hand om en stad som har funnits väldigt, väldigt länge, och det vi gör idag sätter tonen för det som är Stockholm om 150 år till. Att vara en del av den utvecklingen och förvalta Stockholm är verkligen fint.