Johan Andersson

Fastighetsägarna Service stärker sitt erbjudande inom kommersiell förvaltning, rekryterar Johan Andersson

Johan Andersson ansluter till Fastighetsägarna Service för att stärka och utveckla bolagets erbjudande inom förvaltning av kommersiella fastigheter. Johan kommer med sin breda kompetens och sina insikter att vara en värdefull tillgång i bolagets fortsatta tillväxtresa.

Johan Andersson, som besitter en gedigen erfarenhet från det kommersiella fastighetssegmentet blir i sin nya roll som strategisk affärsutvecklare en nyckelspelare för att ta Fastighetsägarna Service till nästa nivå som partner inom förvaltning och utveckling av logistikfastigheter, samhällsfastigheter, köpcenter och kontor.

- Johans kompetens kombinerat med sitt affärsintriktade tankesätt gör honom till en stark tillgång framöver, inte minst med tanke på Johans erfarenhet inom kontorsfastigheter och de spännande utvecklingsmöjligheterna som finns där, säger Johan Wejdmark, chef för strategisk affärsutveckling på Fastighetsägarna Service.

Johan Andersson kommer senast från en roll som Senior Key Account Manager från CityMark Analys och har tidigare erfarenhet från rådgivande roller kring uthyrning av kontor och lager i hela Sverige.

-Det ska bli väldigt spännande att få vara med och utveckla Fastighetsägarna Services erbjudande inom det kommersiella segmentet. Jag ser fram emot att driva vår roll som partner inom förvaltning och utveckling av fastigheter där mötesplatsen mellan människor är i fokus. I en omvärld i ständig förändring behöver vi vara lyhörda för vad branschen efterfrågar, den resan ser jag fram emot att få göra tillsammans med mina kollegor på Fastighetsägarna Service, säger Johan Andersson, nytillträdd strategisk affärsutvecklare.

Johan Andersson tillträdde i sin roll den 31 juli.