De 18 radhusen i Brf Lillgården har nu funnit sina lyckliga köpare

​Aktiv kundbearbetning gav resultat – slutsålt för Resonas Brf-radhus i Hjärup

Resona fortsätter göra succé. Efter två otroligt fina projekt i Lund som båda sålde slut på ett par månader, slår de nu nya rekord. Brf Lillgården i Hjärup sålde slut direkt efter VIP-lanseringen.

Brf Lillgården består av 18 Brf-radhus i Hjärup, fördelade på 103 samt 125 kvm. Inflyttningen är planerad till 2022 och byggstarten sker nu i vår. För snart tre veckor sedan presenterades projektet i sin helhet för de intressenter som visat tidigt intresse varpå flertalet av alla bostäderna bokades direkt. De två sista såldes samma dag som de annonserades ut.

Ansvarig mäklare är Daniel Lundin på Fastighetsbyrån Nyproduktion och han säger att det varit ett stort intresse för projektet.

”-När vi lanserade vår På Gång-sida fullständigt rullade intresseanmälningarna in. Vi vet att Hjärup är populärt och vi förväntade oss många intressenter för Brf-radhus. Vi har dock varit måna om att finna rätt prisnivå för vår uppdragsgivare Resona. När vi för tre veckor sedan kunde presentera prislistan och bostadsväljaren för kunderna var jag ändå lite nervös, det är man alltid. Vi ville inte ha in 70 köpanmälningar, då hade priset varit för lågt och många hade haft förhoppning om att köpa varpå vi hade varit tvungna att göra dem besvikna. Vi ville ha in så många köpanmälningar så vi täckte upp för de 18 hus vi kunde erbjuda, och det visade sig att vi legat precis rätt i pris. Vilket känns rättvist mot både Resona och mot kunderna som ska köpa. Vi har funnit rätt köpare helt enkelt.”

Daniel fortsätter att berätta att nu ska förhandsavtal skrivas med alla köparna.

”- Resona har gjort sig välkända för att presentera färdiga projekt. Det innebär att jag som mäklare vet vad det är jag säljer. Inredningsvalen är klara och kostnadskalkylen är intygsgiven, varpå jag kan ge rätt förväntningar till intressenterna. Vilket i nästa steg ger nöjda köpare som får en klar bild av vad de köper. Jag är övertygad om att detta är en del i framgångsformeln. Jag har haft en nära dialog med alla intressenter i projektet också varpå den personliga relationen också är en viktig del. Jag är otroligt glad för våra trevliga köpare i projektet!

Martin Posch

Presskontakt Affärsområdeschef Fastighetsbyrån utland Fastighetsbyrån Spanien & Portugal +34 699 944 229
Pia-Lotta Svensson

Presskontakt Fastighetsmäklare, Fastighetsbyrån Södermalm Bostadsrätter 0766-34 50 14
Pär Gunnarsson

Presskontakt Fastighetsmäklare, Fastighetsbyrån Bromma Villor 070-509 25 45
Alexandra Jönsson

Presskontakt Fastighetsmäklare, Fastighetsbyrån Göteborg innerstad/Örgryte Bostadsrätter Göteborg. 076-050 04 71
Jimmy Lang

Presskontakt Fastighetsmäklare, Fastighetsbyrån Lerum. Villor i Göteborg. 073 341 47 31
Jesper Björnsson

Presskontakt Fastighetsmäklare, Fastighetsbyrån Malmö. Bostadsrätter och villor. 076-317 59 69
Henrik Lenander

Presskontakt Affärsområdesansvarig nyproduktion Nyproduktion.