Det har tagit 5 år att bygga och nu är hela Aromalund inflyttat

Efter 5 års byggprocess är nu hela Aromalund färdigbygt och inflyttat

Aromalund är ett nyproduktionsprojekt som uppförts i centrala Lund, bara ett par hundra meter från centralstationen. Här har de senaste 5 åren byggts 172 nya lägenheter där nu de sista köparna flyttar in. Projektgruppen heter Sjöson och kommer från Göteborg, bostäderna har sålts av Fastighetsbyrån i Lund.

Franchisetagare Alexandra Ernberg är en av dem som varit involverade i projektet från Fastighetsbyråns sida och hon berättar om samarbete som varit mycket gott.

”-Det var för snart 7 år sedan som vi träffade grundarna bakom Sjöson för första gången på vårt kontor som då låg på Mårtenstorget. Jag minns det såväl än idag. Hans Anders Karlsson och Lars Sjöson hade en tydlig ambition och en stark drivkraft. De ville samarbeta, och då verkligen samarbeta. De lät oss vara med i tidigt skede och berätta om marknaden i Lund, vad som saknades och vad kunderna efterfrågar. Och vilket fint projekt det blev till slut."

Andreas Hansen på Fastighetsbyrån Nyproduktion är ansvarig mäklare för försäljningarna och han berättar om att det varit stor efterfrågan på lägenheterna i Aromalund.

”-Vi har sålt de 172 lägenheterna som två föreningar. Båda föreningarna har mer eller mindre sålt slut på 6 månader, varav den ena sålde vi slut på VIP-lanseringen.”

Andreas fortsätter att berömma Sjöson och dialogen mellan honom och projektgruppen under hela samarbetstiden.

”-Redan från början släppte Sjöson in oss i dialogen. De ville veta vad målgruppen efterfrågade och de tog fram en produkt som var just det, och lite till. Arkitekterna var lyhörda och vi fick vara med och komma med feedback vilket var väldigt roligt. Nu har de sista köparna flyttat in och jag har varit inne i alla 172 lägenheterna och de är alla väldigt fina. Det som för snart 7 år sedan bara var ritningar har nu blivit färdiga lägenheter och jag är väldigt glad över att få varit en del av detta projekt.”