Ett andra vardagsrum? Det får du som medlem i Brf Finn på Tellusgatan i Lund.

Ett boende med flexibilitet och uthyrningsmöjligheter i Lund

I Brf Finn i Lund är det möjligt för medlemmarna att både hyr ut sina bostäder fritt och att få tillgång till flera mervärden, något som visat sig mycket uppskattat för de boende. En av mäklarna som säljer bostäder i föreningen är Alexandra Ernberg på Fastighetsbyrån i Lund.

-”Jag har historiskt fått förtroendet av flera av medlemmarna i föreningen att sälja deras bostäder vilket jag är väldigt glad för. Huset uppfördes 2012 och föreningen bildades 2020 i det som då hette Hotell Finn och är av karaktären lägenhetshotell med 80 lägenheter. I samband med ombildningen fanns det en grupp som köpte en eller flera bostäder, vilka jag nu har möjlighet att hjälpa med deras försäljningar.”

För den som köper en bostad i Brf Finn har man tillgång till alla gemensamma ytor såsom gym och en stor foajé med sällskapsytor och matplatser. Hotellverksamheten som tidigare drev hotellet, går idag under namnet Finn Apartments och är idag kvar som en hyresgäst i föreningen och deras tjänster nyttjas av flera av medlemmarna under perioder. Alexandra berättar att detta är något som uppskattas och skapar en trygghet i föreningen.

”-För den som köper en bostad i Brf Finn har man möjlighet att hyra ut sin bostad obegränsat i tiden, antingen privat eller via Finn Apartments. Det skapar möjligheten att hyra ut sin bostad väldigt kontrollerat för dem som anlitar Finn Apartments då de håller koll på uthyrningen och alla gemensamma ytor i föreningen. Detta är verkligen ett mervärde. Många studenter vill hyra ut sina bostäder över sommaren och då är även efterfrågan till hotellet som störst, så det är win win.”

Alexandra berättar att hon idag har en bostad till försäljning och att hon löpande får förfrågningar från både säljare och intressenter på olika önskemål.

-”Jag får ofta förfrågan från personer som bott på hotellet och hyrt om jag inte har en bostad att sälja, och det har jag lyckats lösa. Jag hoppas få ett par till salu nu i sommar då efterfrågan från studenterna markant ökar, så är man intresserad är det bara att höra av sig till mig. ”