Hela projektet är ritat med stor omsorg kring detaljerna

Förberedelser pågår för fullt inför lansering av Orangeriet på Tellusgatan

Vid lunds östra cityentré pågår för fullt förberedelserna inför säljstarten av 45 lägenheter i ett projekt som går under namnet Orangeriet på Tellusgatan. Säljstarten är planerad till vintern 2022/2023. De ritas av FOJAB och är fördelade från 2-5 rum och kök.

Bostäderna ska säljas av Fastighetsbyrån i Lund och franchisetagare Alexandra Ernberg berättar att hon tror på en snar lansering av projektet, även om många andra bostadsutvecklare väljer att pausa sina lanseringar.

”-Bostäderna i Orangeriet i Lund skiljer sig från andra bostäder. Här har man valt att från början ha en hög standard med många påkostade inredningsdetaljer, vilket skiljer sig från många andra projekt idag där man i stället väljer att bygga så enkelt som möjligt för att hålla nere prisbilden. I Orangeriet på Tellusgatan ser vi en annan målgrupp, där man har höga krav och är villiga att betala för att få en bostad som matchar ens önskemål. Vi ser en stark trend till att kunder vill köpa nyproducerade bostäder, många gör intresseanmälningar, men man hittar inte det man vill ha. Som exempelvis gästtoaletten eller skafferiet. Som exempel, här byggs fler garageplatser i källaren än vad det finns lägenheter, bara det är unikt. Detta är en av framgångsfaktorerna för detta projekt.”

Bostäderna är ritade av FOJAB och redan i tidigt skede fördes en dialog med Fastighetsbyrån för att hitta rätt planlösningar och funktioner för att möta målgruppens behov.

”- Vi är väldigt glada över att fått vara med redan från början av projektet. Tidigt fick vi titta på planlösningarna och komma med feedback, och stor eloge till FOJAB och arkitekten Nils Philip Påhlsson som verkligen lyssnat. Dessutom har han varit väldigt hjälpsam och han har till och med tagit fram korta filmer från sitt ritningsprogram över varje lägenhet som jag vet att intressenterna kommer tycka är kul att titta på. Det är ett sätt att skapa liv åt de vanliga bilderna man annars ser.”

Alexandra Ernberg fortsätter att berätta att lanseringen planeras inom kort och för den som vill veta mer om projektet och vara med på VIP-lanseringen går detta fortfartfarande bra genom att anmäla sitt intresse via hemsidan.

För att läsa mer, besök https://orangerietlund.se/ eller klicka HÄR