Ansvarig mäklare Andreas Hansen på Fastighetsbyrån säger att "-När köparna kan bjuda in sina vänner till huset och nyttja alla dessa extra funktioner kommer detta bli en riktig snackis på stan.”

Första köparna flyttar in i Brf Finn

Hotell Finn i Lund blev Brf Finn efter årsskiftet och försäljningen av lägenheter är i full gång. Nu flyttar de första köparna in.

Ansvarig mäklare är Andreas Hansen på Fastighetsbyrån Nyproduktion och han säger att målgruppen för projektet är studenter, men att också andra målgrupper har visat intresse för Brf Finn.

”- I Brf Finn finns delar av hotellverksamheten kvar vilket ger flera mervärden åt de boende. Delar av bostadsrättsföreningen drivs fortfarande som hotell varpå det är möjligt att hyra ut sin bostad via hotellets drift när man inte själv nyttjar lägenheten. Exempelvis under sommaren. Lägenheterna är också utmärkta som kontor vilket många uppmärksammat. ”

Lanseringen av tillgängliga bostäder sker löpande i föreningen då många av rummen används inom hotellverksamheten som Long-Stay. Andreas säger att det är en stor åtgång på de tillgängliga lägenheterna.

”- Jag säljer en lägenhet i veckan och det är också i det tempot som jag får bostäder tillgängliga för försäljning. Jag har en handfull till salu idag. Tyvärr finns det snart inte fler som blir tillgängliga innan hösten då de har långa hyreskontrakt tecknade.”

De första köparna ska inom kort tillträde sina lägenheter och förberedelserna är i full gång. Andreas säger att lägenheterna står redo för inflyttning.

”- De bostäder som sålts för en månad sedan har nu stått tomma och inväntar sina nya ägare, det ska bli kul när det fylls upp med boende i trapphusen. Extra kul kommer det bli när de flyttar in och börjar nyttja den stora lobbyn som vardagsrum med öppen spis och gymmet. Här finns så många bra funktioner på grund av att det ursprungligen varit hotellverksamhet i byggnaden. Och när de boende kan bjuda in sina vänner till huset och nyttja alla dessa extra funktioner kommer detta bli en riktig snackis på byn. Detta är ett jättebra boende!”

För att läsa mer om Brf Finn, klicka HÄR

Mäklarföretaget Fastighetsbyrån ingår i Swedbank-koncernen och har cirka 1 700 medarbetare på 255 franchiseägda kontor runt om i Sverige. Under 2019 förmedlade företaget cirka 45 000 bostadsaffärer till ett försäljningsvärde av cirka 100 miljarder kronor och är därmed marknadsledare på den svenska bostadsmarknaden. Företaget har även verksamhet utomlands med cirka 150 medarbetare i Spanien och Portugal.

Martin Posch

Presskontakt Affärsområdeschef Fastighetsbyrån utland Fastighetsbyrån Spanien & Portugal +34 699 944 229
Pia-Lotta Svensson

Presskontakt Fastighetsmäklare, Fastighetsbyrån Södermalm Bostadsrätter 0766-34 50 14
Pär Gunnarsson

Presskontakt Fastighetsmäklare, Fastighetsbyrån Bromma Villor 070-509 25 45
Alexandra Jönsson

Presskontakt Fastighetsmäklare, Fastighetsbyrån Göteborg innerstad/Örgryte Bostadsrätter Göteborg. 076-050 04 71
Jimmy Lang

Presskontakt Fastighetsmäklare, Fastighetsbyrån Lerum. Villor i Göteborg. 073 341 47 31
Jesper Björnsson

Presskontakt Fastighetsmäklare, Fastighetsbyrån Malmö. Bostadsrätter och villor. 076-317 59 69
Henrik Lenander

Presskontakt Affärsområdesansvarig nyproduktion Nyproduktion.