I Brf Varvsterrassen får du tillgång till en gemensam takterrass på 280 kvm

Framgång i Varvsterrassen för Peab Bostad

Peab Bostads framgångssaga i Varvsstaden fortsätter, nu har man sålt 41 av de 58 bostäderna i Brf Varvsterrassen. Bygglovet är beviljat och försäljningsmålen är nådda vilket innebär att man nu påbörjat markarbetet på platsen.

Ansvarig mäklare är Mattias Jansson och han berättar att det är ett projekt med väldisponerade planlösningar, en gemensam takterrass på ca 280 kvm och ett mycket fint läge i Varvsstaden.

”-Kunderna jag träffar uppskattar läget, de vill bo nära city med en urban känsla, vilket de får här med kajpromenad och läcker arkitektur.”

Varvsstaden är en plats man verkligen vill bo på och det är stor spridning avseende ålder. De flesta bor redan i Malmö.

”- Här finns en bred palett av lägenhetstyper t.ex. stora 2:or på ca 65 kvm, 3:or med dubbla badrum och 4:or med dubbla balkonger och köksö. Det är verkligen genomtänkta bostäder i Varvsterrassen, vilket kunderna uppskattar. Vi ligger på ett snittpris på strax över 60 000 kr/kvm.”

Varvsterrassen är planerat att stå klart till våren 2024. Vill du läsa mer, klicka HÄR