HSB brf Kalk på Limhamn; Lyckad säljstart!

HSB brf Kalk på Limhamn; Lyckad säljstart!

HSB planerar för 78 lägenheter i Limhamn i Malmö. Projektet går under namnet Kalk och planeras stå färdigt 2024/2025.

Ansvarig mäklare är Mattias Jansson på Fastighetsbyrån Nyproduktion Öresund och han berättar om säljstarten som skedde innan sommaren

-”Vi hade en väldigt lyckad säljstart för projektet. Över 100 sällskap närvarade vid tomtvisningen intill kalkbrottet i Limhamn där HSB var på plats med både projektchef, säljsansvarig och inredningsansvarig. Utöver detta berättade arkitekterna bakom projektet om tankar kring placering, materialval och alla andra fördelar med bostäderna. Läget är fantastiskt och lägenheterna är superfina. Det är stor variation på planlösningar och storlekar vilket alltid såklart är en fördel. Dessutom har man jobbat mycket med siktlinjerna vilket gör att samtliga huskroppar har ett A-läge oberoende av vad man söker”.

Mattias fortsätter att berätta att många uppskattar läget på Kalk.

”Läget är magiskt. Och HSB som företag banar väg för en trygg affär hela vägen i mål, bland annat genom sin väldigt fördelaktiga Trygghetsförsäkring. Det är väldigt kul att jobba med ett sådant bolag.”

Malin Eriksson, Nyproduktionsansvarig för Fastighetsbyrån Nyproduktion Öresund berättar att försäljningen pågåt hela sommaren.

” Våra duktiga mäklare Mattias och Daniel har jobbat med försäljningen under hela sommaren. Det är när man är ledig som man börjar fundera på förändringar i livet och bostaden spelar ofta en avgörande roll. Givetvis finns vi här och kan hjälpa till”.

För att läsa mer, klicka HÄR!