De 59 lägenheterna i Brf Helix i Lund stod klara 2022 och kommer säljas under 2023

Lyckad VIP-lansering av Brf Helix i Lund

På Margaretavägen i Lund har nu nybyggda Brf Helix lanserats, vilket har gått över förväntan. Föreningen består av 59 lägenheter och stod färdigt redan under mitten av 2022. Då gick huset under namnet Place och var tänkt att bli Long stay-hotell men ägarna valde att gå en annan väg och istället sälja de välplanerade lägenheterna som bostadsrättsförening med lansering i början av 2023. Ansvarig mäklare är Andreas Hansen på Fastighetsbyrån Nyproduktion och han berättat att de första två Vip-lanseringarna nu är avklarade.

”-Vi har valt att lansera projektet bland våra interna kunder, vilket har visat sig vara en stor framgång. Av de 59 lägenheterna har vi redan bokat nästan en tredjedel. ”

Andreas berättar att projektets uspar har lockat många intressenter.

”- För den som köper en bostad i Brf Helix kommer det finnas flera fördelar. Bostäderna är helt nya och håller hög standard, läget är svårslaget med ett par hundra meter till sjukhuset och något längre till universitetet och city. Bostäderna är möblerade i modern stil och det ges möjlighet för den som vill att köpa bostaden fullmöblerad. Dessutom är det tillåtet att hyra ut sin bostad obegränsat i tiden för den som köper en lägenhet här. Perfekt för den som vill investera i en lägenhet över sikt och för den som vill ha flexibilitet i sitt boende. ”

Under mars kommer den tredje Vip-lanseringen att ske, innan projektet lanseras på den öppna marknaden och Andreas ser fram mot nästa steg i försäljningen.

”-Det är alltid kul att lansera ett projekt på hemnet.se för att prata med nya intressenter, men det är ännu roligare att tala med de kunder vi redan känner på något sätt, kunder vi träffat på visningar och tidigare köpare som vill byta boende. Alla är såklart fria att kontakta mig och boka en bostad, det finns inga begränsningar, men jag vill säkerställa att alla våra kunder har fått möjligheten att köpa innan vi går vidare till den öppna marknaden.”

För att läsa mer och kontakta mäklare, besök Fastighetsbyran.com/Brfhelix eller klicka HÄR