Håkan och Britt Norling tog hem en fjärdeplats under Fastighetsbyrån Scramble. Här syns de med några av arrangörerna från Fastighetsbyrån. Från vänster: Johanna Nyström, Jakob Gustafsson, Håkan Norling, Britt Norling, Rasmus Asterhed.

Uppskattad dag på LAGK när Fastighetsbyrån Scramble 2022 spelades

På Kristihimmelsfärdsdagen den 26 maj bjöd Fastighetsbyrån in till Fastighetsbyrån Scramble 2022 på Lunds Akademiska Golfklubb. Intresset för tävlingen var stor och hela 76 lag var anmälda. De första tävlande i A-klassen gick ut redan 07:30 och tävlingen höll på hela dagen.

En nöjd tävlingsdeltagare var Håkan Norling från Höör som spelade tillsammans med frun Britt. Paret spelade bra och med 63,8 slag tog de hem en välförtjänt fjärdeplats. Insatsen gav dem var sitt par golfglasögon från Henrik Stensons Eyewear. Håkan säger även att han tyckte prisbordet var väldigt fint med ett 1:a pris med hotellövernattning och spel på Kristianstad GK samt många fina priser neråt i prislistan.

Vädret var allt annat är fördelaktigt för de tävlande. Under dagen var det ömsom storm, regn och sol. Håkan säger att han kände ett stort engagemang från Fastighetsbyråns representanter på plats i det tuffa vädret och tävlingsformen var uppskattad.

”-En mycket trevlig dag och tävlingsform både för ung som gammal där alla kan vara med och bidra till resultatet tex med en 3 meters putt som går i hål fast man inte kan slå en drive på 200m.”

Ansvarig för tävlingen var Rasmus Asterhed och Jakob Gustafsson som båda säger sig vara nöjda med dagen. Rasmus berömmer sina kollegor, representanterna på LAGK och alla tävlande för det fina humöret.

”- Vädret var verkligen inte till någons fördel, varken för de tävlande, representanterna från LAGK som hjälpte till under dagen och alla kollegorna från Fastighetsbyrån som var på plats. Det var kallt och blåsigt så när regnet kom föll det mer eller mindre från sidan. Men alla höll humöret uppe och jag har uppfattat att många uppskattade dagen. För min egen del så hade jag jättekul med många bekanta ansikten på plats.”

Jakob Gustafsson fyller i efter Rasmus och säger att alla hjälptes åt.

”-När vädret är emot oss, är det så viktigt att alla hjälps åt att hålla humöret uppe, och det var verkligen något vi kände från alla på plats. Alla ville att det skulle vara en rolig tävling vilket är väldigt uppskattat från vår sida.”

Både Rasmus och Jakob säger att de gärna vill anordna tävlingen igen även nästa år. Rasmus berättar att det nu i dagarna går ut en enkät till alla deltagarna för att se vad som kan göras annorlunda till nästa år för att göra tävlingen ännu bättre.

”-Vi strävar alltid efter att göra det bästa för våra kunder, likaså för alla deltagarna i Fastighetsbyrån Scramble. Vi hoppas vi får lika stort intresse för tävlingen även nästa år.”