Maria Zettergren, ledamot

Lär känna FMFs styrelse: Maria Zettergren

Vid årets stämma valdes tre nya ledamöten in till FMFs styrelse. Under sommaren kommer ni att få möjlighet att lära känna de nya tillskotten och övriga medlemmar i styrelsen genom en kort intervjuserie. Trevlig läsning!

Maria Zettergren är ny i styrelsen.

Vem är du?
Jag är en passionerad person som brinner för det jag gör i nästan allt jag företar mig. Den obotliga optimisten i mig gör att jag är en jäkel på att tänka nytt och se möjligheter i det andra kan uppfatta som problem. Min ledarstil är rak, jag ogillar skitsnack och är grym på att förvalta förtroenden. Jag älskar mina medmänniskor och är leveranssäker i mina uppdrag.

Vad har du för bakgrund i branschen?
Efter drygt 20 år i branschen så har jag hunnit med en hel del; dels som framgångsrik mäklare, men även som franchisetagare och utöver det har jag också fått förtroendet att rekrytera mäklare och skapa tillväxt samt att jag haft flertalet olika ledande befattningar de senaste 15 åren.

Vad kommer du kunna bidra med till FMFs styrelse?
Engagemang, kompetens och strategiskt tänkande. Jag vill tillsammans med styrelsen arbeta för att skapa ett värde för våra medlemmar och för de som väljer att ansluta sig till FMF.

Vad anser du branschen behöver fokusera mer på?
Vi bör tillsammans arbeta för att få bort oseriösa aktörer från branschen samt jobba nära de organ som kan påverka mäklarkårens förutsättningar för prestation så att vi kan genomföra säkra bostadsaffärer åt våra kunder och höja förtroendet för branschen som helhet.

Namn: Maria Zettergren
Bor: Tyresö Strand
Familj: Maken Henrik och tonårsbarnen Lucas och Lovisa samt jakthunden Naja
Hobby: Träning, ljudböcker och jakt
År i branschen: 20+
Drömboende: En gård vid havet, utan jordbruk men med ca 50 hektar skog och fina förutsättningar för jakt, fiske och umgänge.