VD på FMF som på riktigt menar det hon säger, annars håller hon helst tyst

VD på FMF som på riktigt menar det hon säger, annars håller hon helst tyst

Jenny Stenberg är inne på femte året som VD på FMF och förbundet står stadigare än någonsin. För att få bättre förståelse för vem Jenny är och hur hon tror att FMFs framtid kommer att se ut framöver har hon fått besvara ett par frågor.

Jag är..
En stark 48 åring som efter år av slit blivit hållbar på riktigt. Väldigt intresserad av ledarskapets betydelse för en arbetsplats.

Jag gillar..
Att styra upp, att driva, prestera, inredning och träning. Olämpliga människor kan också vara något av det roligaste som finns.

Min filosofi..
Ta hand om din kropp. Det finns så många intelligenta människor som misshandlar sig genom att sova för lite, äta för dåligt och det är sorgligt i mina ögon. Vi mår och gör så mycket bättre ju snabbare vi inser att sömn, mat och träning är medicin.

Jag ogillar..
Oreda och oklarhet

Jag gillar..
Ordning och reda och förutsättning för att driva förändring

Jag tar inte detta för givet..
En arbetsplats med skratt, högt i tak och där alla jobbar och utvecklas

Jag drömmer om..
Ett hus vid havet

Mitt meddelande..
Lyssna mer inåt och lita alltid på din magkänsla

Om jag fick bestämma..
Skulle alla röra på sig mer

Framtiden för FMF
Oerhört spännande då vi går in i en ny fas till hösten. Vi satsar på allt från styrelsens sammansättning till att engagera konsulter i vårt arbete.

Fokus framöver
Jobba vidare för en hållbar mäklare och bransch och allt vad det innebär. Penningtvätt, oseriösa aktörer, högre arvoden med mera. Längre säljfaser för att nå ut med vårt budskap och den kvalitet vi levererar kunskap till branschen. Och såklart fortsätta visa hur FMF på riktigt kan förändra er karriär som fastighetsmäklare.