Pressmeddelande -

First Class Brand Of Sweden har växt ur sin kostym, nytt kontor & lager i Staffanstorp!

First Class Brands of Sweden blir Logicenters första hyresgäst i deras fastighet på totalt 25 000 kvm, som byggs på spekulation i Staffanstorp, Malmö. Hälsoproduktsgrossisten har tecknat avtal om 5000 kvm.

First Class Brands of Sweden säljer hälsoprodukter till restauranger och dagligvaruhandel. Nu har man skrivit skrivit ett sjuårigt avtal om att avseende en 5 000 kvm stor yta av Logicenters blivande fastighet.

– Vi ser mycket fram emot att flytta in i vår nya logistikanläggning som dessutom blir belägen i ett perfekt läge för att stötta vår tillväxtresa och verksamhet. Jag vill tacka Logicenters för ett gott samarbete hittills och vi kommer att följa utvecklingen av det som blir vårt nya lager samt huvudkontor i Sverige med stor spänning, kommenterar Felipe Garay, COO & Delägare på First Class Brands of Sweden.

Hela anläggningen beräknas stå klar under början av 2022 och First Class Brands of Sweden väntas flytta in senare under samma år. Fastighetens resterande yta om hela 20 000 kvm byggs för närvarande på spekulation.

– Vi är väldigt glada över att First Class Brands of Sweden blir den första hyresgästen i vår kommande moderna fastighet. Det är roligt att vi nu är igång med vår satsning i Staffanstorp och First Class Brands of Sweden är ett gott exempel på framtidsföretag som insett värdet i det attraktiva läget som området erbjuder, kommenterar Matthias Kettelhoit, vd Logicenters.

Fastigheten kommer att uppföras på adressen Västanvägen i Kronoslätts Företagspark. Med närhet till Malmö och Öresundsregionen är områdets geografiska läge mycket attraktivt för många olika typer av företag. Tidigare har stora företag som Bring Frigo, Kuehne+Nagel och Microsoft valt att etablera sig i företagsparken.

Då First Class Brands of Sweden flyttar in i en femtedel av fastigheten innebär det att resterande yta om cirka 20 000 kvm står till förfogande för ytterligare hyresgäster.

• träning
  • livsstil
  • mat
  • ekologiskt

• Jönköping

First Class Brands of Sweden är ett svenskt, ungt och snabbfotat bolag som lever som de lär. Sedan 2012 har grundarna intresserat sig för funktionella, goda, nyttiga samt gärna proteinberikade produkter där ledordet varit ”det man själv konsumerar vill man även dela med sig av till andra”.

Martin Szepczynski

Presskontakt Feel Good Manager 0704 615151