Healhtyco – med rätt att ta till ”spännande” grepp!

När man arbetar med livsmedel där innovation, coola varumärken och nyhets intensiva kategorier dominerar så gäller det att ta plats, synas & höras för att komma igenom och göra sig gällande.

Ett exempel på ett företag som har detta högt på sin agenda är det skånska (Humble ägda) varumärket Healthyco som skapar en väldigt intressant turné som ska gynna både handlare, konsument & även varumärket på sikt, våren & sommaren 2022! Vi träffade Martin Szepczynski för att få svar på vad Healthyco gänget har i sikte!

Martin, du jobbar som Feelgood manager/ CMO på First Class Brands, berätta kort – vad är det ni gör som är så speciellt för att nå ut med ert budskap?

• Vi har specialbyggt en illrosa Foodtruck som har en enda uppgift! Att sprida kärlek & våra goda produkter utan tillsatt socker land och rike runt (säger Martin och ler brett) Skämt o sido – vi har en fantastisk kår om 20 man som arbetar uteslutande med koncernens varumärken där Healthyco utgör en stor del av portföljen med bl.a Proteinella i fokus! Genom att skapa en Foodtruckturné ger vi vår grymma säljkår ett ”hemligt vapen” som ingen butik bör tacka nej till, och som ingen konsument går obemärkt förbi. Vi (vår kår) erbjuder helt enkelt alla våra kunder land & rike runt att vi dockar an med vår foodtruck utanför just deras butik och berikar deras kunder med en massa gott – helt kostnadsfritt så klart för den enskilde konsumenten som provar vårt utbud i anslutning till det kommande butiksvarvet de strax ger sig in på!

Låter riktigt skoj, varifrån kommer denna idé?

• När jag var liten så väntade jag varje vecka på glassbilen och dess signal.. det var en höjdpunkt… det var före netflix & youtube (säger han och skrattar igen) Det vi ville skapa var en udda sampling, med möjlighet att smaka av olika delar av sortimentet, paketerat på ett sätt som folk blir glada av, som folk minns, som folk associerar med ngt positivt! Så förhoppningen är att konsumenterna i stad x kommer se fram emot att träffa oss i just deras stad och smaka av alla läckerheter vi ska bjuda på!

Ja, glassbilsfenomenet minns även vi! Vad hoppas ni att detta ska resultera i mer än att folk ler och ger er tummen upp?

• Jag tror denna turné kommer ha en rad fördelar! Men det vi kommer se direkt är att konsumenterna får ett mervärde i samband med besöket i sin matbutik, de möts av en rosa foodtruck fullproppad med goda saker innan den påbörjar sitt butiksvarv. Handlaren kommer se en omsättningsökning av det sortiment som samplas ur foodtrucken och på sikt så ser jag även att handlaren/butiken kommer se en ökad rotation på Healthyco produkter i stort då konsumenterna kommer få prova ett brett utbud vilket kommer ge nya konsumenter i nya kategorier. Sen ska jag inte sticka under stolen med att jag hoppas på att vi ytterligare stärker vårt varumärke med Proteinella i spetsen efter denna turné!

Sista frågan, sen får du rusa vidare – när i tiden kan vi se er foodtruck runt om i Sverige?

• Vår grymma säljkår med 3 eminenta teamleaders i spetsen har planerat in rutten minutiöst med start v 21 hela vägen in i höst! Så har din butik ännu inte blivit kontaktad av oss så lär det komma anyday, och om det är någon butik som vill spika sitt datum redan nu, då är det bara att maila till oss på info@fcbsweden.se så planerar vi in just ditt datum utanför din butik.

Tack, Martin Szepczynski, Feel Good Manager för du ville svara på våra frågor, stort lycka till!

• Mat, dryck

• hälsa
  • matlagning
  • ekologiskt
  • healthyco
  • mat
  • livsstil

• Skåne

First Class Brands of Sweden är ett svenskt, ungt och snabbfotat bolag som lever som de lär. Sedan 2012 har grundarna intresserat sig för funktionella, goda, nyttiga samt gärna proteinberikade produkter där ledordet varit ”det man själv konsumerar vill man även dela med sig av till andra”.
Bolaget står bakom varumärkena Healthyco, Probrands, Wolverine och Aloes.

Besök oss gärna på instagram –probrandssweden & healthyco

Martin Szepczynski