Amanda Mogensen leder kommunikationen i Feministiskt initiativs valrörelse

Feministiskt initiativs partikongress valde i dag Amanda Mogensen till kommunikations- och kampanjansvarig i styrelsen. Amanda har tidigare arbetat med flera valkampanjer för partiet, senast var 2014.

– Att leda en valkampanj utan anställda är en utmaning, men också en fantastisk möjlighet. Det gäller att ta hand om och kanalisera det stora engagemang som finns för att försvara de mänskliga rättigheterna, förnya politiken och förändra makten. Nu startar vi valrörelsen, starkare än någonsin, säger Amanda Mogensen, ny ledamot i Feministiskt initiativs styrelse.

Amanda Mogensen är biträdande verksamhetsledare på Kulturhuset Mejeriet i Lund. Hon har erfarenhet av att arbeta med kommunikation i olika typer av uppdrag som politisk sekreterare, varumärkesstrateg och mediecoach.

För mer information: kontakta pressjouren 0706 100 191

Feministiskt initiativ är ett politiskt parti med feminism som ideologisk utgångspunkt. Vår vision är ett fritt samhälle där de mänskliga rättigheterna respekteras. Fi förnyar politiken med de modigaste och mest omfattande förslagen för jämställdhet och jämlikhet mot alla former av diskriminering.