Feministiskt initiativ bjuder in till valupptakt i Göteborg

Feministiskt initiativ inleder valrörelsen med valupptakt på Café Hängmattan i Göteborg lördag 18 juni klockan 18.00. Program mellan 18-22, därefter öppet till klockan 01. Valupptakten är öppen för alla och har fri entré.

Göteborg är hemstad åt Teysir Subhi, som är partiledare och kommunpolitiker för Feministiskt initiativ och toppar listan till riksdagen såväl som till Göteborgs kommunfullmäktige. I samband med valupptakten lanserar Feministiskt initiativ sitt kommunala partiprogram för Göteborg, inför valet 2022. Under valupptakten presenteras kandidater till riksdagen, till Göteborgs kommunfullmäktige och till Västra Götalands regionfullmäktige. Teysir Subhi håller tal. Flertalet kandidater från Feministiskt initiativs lista till riksdagen, till Göteborgs kommunfullmäktige och till regionfullmäktige i Västra Götaland finns på plats för intervju och kommer att tala under kvällens gång.

Givetvis bjuder kvällen även på musik i form av livekonsert med Stina Velocette, och DJ Miss Jen spelar skivor.

Högst upp på Feministiskt initiativs lista till riksdagen:

1. Teysir Subhi, 34 år, partiledare och kommunpolitiker för Feministiskt initiativ, arbetar som lärare
  2. Marielle Alvdal, 32 år, gruppledare för Feministiskt initiativ i Strömstad och kandidat till kommun-, region- och riksdag, arbetar som läkare
  3. Christine Brännvall, 35 år, kommunpolitiker för Feministiskt initiativ i Kiruna, arbetar som socionom
  4. Stina Sewén, 32 år, kommunpolitiker för Feministiskt initiativ i Göteborg, arbetar som sjuksköterska

Högst upp på Feministiskt initiativs lista till Göteborgs kommunfullmäktige:

2. Soraya Post, 65 år, tidigare EU-parlamentariker för Feministiskt initiativ som gör en efterlängtad comeback
  3. Martin Jordö, 48 år, ekonomisk-politisk talesperson för Feministiskt initiativ och kandidat till kommun-, region- och riksdag, arbetar som politisk sekreterare för Feministiskt initiativ i Göteborg
  4. Denise Cresso, 66 år, funktionsrättspolitisk talesperson för Feministiskt initiativ, arbetar som utbildare

Högst upp på Feministiskt initiativs lista till Västra Götalands regionfullmäktige:

1. Anna Rosén, 53 år, biträdande rektor, Göteborg

2. Marielle Alvdal, 33 år, gruppledare för Feministiskt initiativ i Strömstad och kandidat till kommun-, region- och riksdag, arbetar som läkare

3. Alexandra Reuter, 37 år, kulturskolepedagog, Kungälv

4. Martin Jordö, 48 år, ekonomisk-politisk talesperson och kandidat till kommun-, region- och riksdag för Feministiskt initiativ, arbetar som politisk sekreterare för Feministiskt initiativ i Göteborg

För intervjuer med riksdagskandidater och kandidater till Göteborgs kommunfullmäktige och Västra Götalands regionfullmäktige, kontakta:
press@feministisktinitiativ.se, 070 610 01 91

Valupptakten:

Plats: Café Hängmattan, Karl Johansgatan 16, Göteborg (närmsta hållplats: Stigbergstorget)

Tid: Program 18-22, öppet till 01.
Intervjuer kan göras 18-22. Skriv till press@feministisktinitiativ.se eller ring 070 610 01 91 för att sättas i kontakt med kandidater att intervjua.

Efter valupptakten rullar partiledaren Teysir Subhis valturné igång, och under några månader kommer hon att besöka partiets kommun- och regionföreningar runt om i landet, från Kiruna till Malmö.