Feministiskt initiativs partiledare på valturné i veckan

Feministiskt initiativs partiledare Teysir Subhi är på valturné, och denna vecka besöker hon fem städer. Hon kommer träffa partiets lokala kandidater och delta i aktiviteter tillsammans med föreningar i lokalsamhället och andra organisationer.

Teysir Subhi besöker:

Malmö 4/8

Linköping 5/8

deltar i Stockholm pride parade 6/8

Uppsala 6/8

Stockholm 7/8

Gnesta 8/8

Feministiskt initiativ kandiderar i kommunalvalen i alla dessa kommuner, liksom i regionvalen i Stockholm, Östergötland och Uppsala.

I Malmö och Uppsala deltar Teysir Subhi i gårdsfester i lokalsamhället, i Linköping i panelsamtal under evenemanget Jalla rösta och i Stockholm medverkar hon i torgtal, preliminärt på Medborgarplatsen under söndagseftermiddagen.

Tidigare under valturnén har Teysir Subhi bland annat deltagit i #kvinnostrejk i Umeå, invigningstalat på Färila pride och träffat bb-aktivister i Kiruna och samiska miljöaktivister i Gállok.

För intervjuer eller kommentarer, kontakta turnésamordnaren Jolene Larsén-Kilan på 073-5681238.

• samhälle
  • jämställdhet