Feministiskt sommartal och talkshow på Rotundan i morgon

I morgon kl 14 blir det feministisk talkshow på Rotundan och Feministiskt initiativs partiledare Gita Nabavi  sommartalar. Deltar gör också Annelie Nordström, före detta förbundsordförande i Kommunal och aktuell med biografi om sin uppväxt i Halmstad.

Det är Rotundan i samarbete med Halmstads kommun och Ung i Halmstad som under sommaren gör en valårs-satsning där partier bjuds in att delta.
– Det känns jättespännande att köra detta format för ett politiskt samtal i somriga Halmstad! Jag kommer sommartala om vikten av mänskliga rättigheter som utgångspunkt i politiken, säger Feministiskt initiativs partiledare Gita Nabavi.

Annelie Nordström är född och uppvuxen i Halmstad. Hon bodde här till hon var 25 år, innan karriären som politiker och ordförande för fackförbundet Kommunal. Nu är hon arbetsmarknadspolitisk talesperson i Feministiskt initiativ.

– Det är alltid fint att komma hem till Halmstad. Här har jag mina rötter och under arbetet med min självbiografi som kommer ut i augusti har jag befunnit mig mycket här i tankarna. Nu känns det fantastiskt att komma hit mitt i sommaren och få göra det jag trivs bäst med: att få diskutera hur vi tillsammans förnyar politiken och skapar ett bättre samhälle, säger Annelie Nordström

Arrangemanget äger rum i morgon den 17 juli på Rotundan i Halmstad kl 14-16. Det bjuds på sommartal och talkshow med fika och möjligheter att ställa frågor till politikerna. Deltar från Feministiskt initiativ gör även Susanne Löfgren från F! Halmstad, Denise Cresso-Nydén, Lotten Sunna och Martin Jordö.

• Halmstad