Johanna Ivarsson är ny partisekreterare för Feministiskt initiativ

Feministiskt initiativs partikongress gick idag emot valberedningens förslag på partisekreterare och valde istället Johanna Ivarsson från Landskrona.

– Det kom förstås som en överraskning att kongressen valde att gå emot valberedningens förslag. Jag är otroligt hedrad över medlemmarnas förtroende för mig och kommer förvalta det efter bästa förmåga. Jag vill fortsätta arbetet med att utveckla organisationen och tycker det är viktigt att styrelsen arbetar strategiskt med att förtydliga roller och mandat så att vi på bästa sätt kan förverkliga vår politik, säger Johanna Ivarsson som valdes till Feministiskt initiativs partisekreterare idag.

Johanna Ivarsson har varit ordinarie ledamot i Feministiskt initiativs styrelse sedan 2015 och har den senaste tiden haft ansvar för kommunikationsfrågor i styrelsen. Flertalet medlemmar talade varmt för att kongressen skulle välja Ivarsson till partisekreterare och hon beskrevs som en väl förankrad, energisk, diplomatisk och trygg person för uppdraget. Flera talade för att hon stöttat bildandet av medlemsgrupper i landet och medlat utmärkt i konflikter.

Fakta om Johanna Ivarsson:
Är 44 år.
Bor i Landskrona.
Är socionom och undervisar på Malmö Universitet.
Författare till boken Normkreativitet i förskolan – om normkritik och vägar till likabehandling.

Feministiskt initiativs nya styrelse består av:

Partiledare

Thora L Norgård, Simrishamn
Tove Adlerberth, Göteborg

KONTAKTA PRESSJOUREN
Feministiskt initiativ kan alltid nås för pressärenden på 070-610 01 91 eller press@feministisktinitiativ.se.