Nystartad byrå i Malmö gör Feministiskt initiativs valkampanj

Den nystartade designbyrån Bon Voyage i Malmö gör Feministiskt initiativ valkampanj. Kampanjen kommer att bygga på ”gör-det-själv-principen” med fokus på sociala medier. Lansering planeras till slutet av april.

- Eftersom vi inte får något partistöd som de andra partierna är vår valbudget ytterst begränsad. Medan de andra partierna lägger tiotalsmiljoner på sina kampanjer satsar vi på en kampanj som kan mobilisera alla som vill vara med att ge feministerna plats i maktens rum, säger Amanda Mogensen, kommunikationsstrateg och ansvarig för Feministiskt initiativs valkampanj.

Bon Voyage har fått uppdraget att ta fram ett visuellt helhetskoncept till partiets valkampanj inför EU-valet och Riksdagsvalet 2014, med allt från valaffischer, kampanjwebb, stop motion filmer till fotografering, illustrationer och grafisk produktion. Konceptet ska ha en förmåga att växa och ge mottagaren lust att bidra med något eget till kampanjen och på så vis aktivt hjälpa till i valrörelsen.

-Vi är stolta och glada över att jobba med Feministiskt initiativ. Vi har satt ramarna för en kampanj fylld av glädje, hopp och aktivism i gör-det-själv-anda. Det här ger oss dessutom chansen att själva vara delaktiga i att skicka en feministisk politik till EU och Riksdagen, säger Anna Jonsson Art Director på Bon Voyage.

Feministiskt initiativs valkampanj finansieras helt av gåvor. Partiets mål är att samla in en miljon kronor till sin valfonden som idag ligger på 475 088 kronor. Delar av denna summa kommer gå till att bekosta tryck och distribution av valsedlar till riksdagsvalet.

För mer info
Amanda Mogensen, kommunikationsansvarig för Feministiskt initiativ

• eu
  • europaparlamentsval
  • valfråga
  • valkampanj
  • bon voyage

Feministiskt initiativ är ett politiskt parti med feminism som ideologisk utgångspunkt. Vår vision är ett fritt samhälle där de mänskliga rättigheterna respekteras. Vi utmanar den politiska ordningen och de etablerade partierna med en genomgripande politik mot alla former av diskriminering.