Per Norrthon slutar som VD på Fibra AB

Fibra AB:s VD Per Norrthon har idag meddelat att han avslutar sitt uppdrag som VD i bolaget och lämnar därmed också sin plats i koncernledningen för Mälarenergi AB som är Fibras delägare.

Per Norrthon tillträdde 2009 som VD för Mälarenergi Stadsnät AB, nuvarande Fibra AB. Per har spelat en viktig roll i arbetet med att utveckla och driva företaget framåt samt främjat tillväxt och vi vill önska honom all lycka till i framtiden.

Per lämnar bolaget med omedelbar verkan då han ämnar tillträda en tjänst inom konkurrerande verksamhet. Rekrytering av ny VD påbörjas omgående och vice VD Margareta Gustafsson leder Fibra AB till dess ny VD är tillsatt och på plats.

För mer information hänvisar vi till:

Magnus Kindbom, styrelseordförande Fibra AB

Tel 072-221 73 25 e-post magnus.kindbom@centerpartiet.se