Biograf Royal i Malmö nyöppnar!

På onsdag 18 maj 2011 nyöppnar vi biograf Royal efter en omfattande renovering. Royal invigdes i mars 1961 och nu drygt 50 år senare har biografens salong och foajé blivit totalrenoverade.

Salongen har fått nya gradänger (sluttningen på golvet som gör att alla platser har bra sikt till duken) samt nya stolar. Efter renoveringen finns det totalt 498 stolar och 3 handikapplatser i salongen, av stolarna är 59 fällbara PLUSstolar i skinn. Alla platser har fått bättre benutrymme.

Biograf Royal kommer att ha Sveriges bästa biografljud och bild. Ljudanläggningen är helt unik, den svensktillverkade Supersonic Experience Live har en ljudbild som gör att alla biobesökare får samma ljudupplevelse var de än sitter i salongen.

För mer information om biograf Royal vänligen kontakta
Alex Kugelberg, Biografchef Filmstaden Entré, Filmstaden Storgatan och Biograf Royal i Malmö alex.kugelberg@sf.se (mailto:alex.kugelberg@sf.se) 070-241 41 25

Rundtur och pressvisning
Varmt välkommen till en rundtur på biograf Royal samt efterföljande pressvisning av Pirates of the Caribbean: I främmande farvatten. Filmen är startskottet för Biosommar 2011 (http://www.sf.se/biosommar) Tisdag 17 maj klockan 13.00 Biograf Royal, Södra Tullgatan 4, Malmö