Det går nu att köpa biljetter direkt på Filmstadens biografer, med betalning via Swish

IT-incidenten hos Filmstadens leverantör Tietoevry pågår fortfarande men det går nu att köpa biljetter direkt på Filmstadens biografer, med betalning via Swish.

Föreställningarna visas som planerat och vi kan sälja både biljetter och kioskvaror på biograferna med betalning via Swish. Däremot har vi för närvarande ingen biljettförsäljning på filmstaden.se och i appen.

Gäster som redan köpt biljett påverkas inte utan kan komma till biografen för sitt planerade biobesök och köpa kioskvaror via Swish. Gäster som inte köpt biljett ännu kan göra det direkt på biografen och betala med Swish.

Incidenten påverkar även biografkedjan Svenska Bios försäljning på hemsida och app och även där man köpa biljetter och kioskvaror via Swish på biografen. Även biografkedjan Cinemascenen är påverkad.

Vi beklagar det inträffade och hoppas att problemet ska vara löst inom kort. Information uppdateras löpande här på Filmstadens hemsida. För tekniska detaljer kring incidenten hänvisar vi till Tietoevry.