Filmstaden Karlstad får en ansiktslyftning

Fredag den 4 juli öppnar Filmstaden på nytt sina portar efter den största ombyggnaden som gjorts
sedan öppnandet 1990.

Med en helt ny foajé och butik kommer Filmstaden att erbjuda kunderna bättre service och en helt ny förbättrad upplevelse när man kommer till biografen.  Detta kommer att firas under helgen med bl a förhandsvisning av den svenska filmen ”Hemma”, erbjudanden i butiken samt överraskningar i salongerna. I helgen är det också premiär på den efterlängtade familjefilmen ”Draktränaren 2”.

Filmstaden i Karlstad invigdes till julen 1990 av de då mycket populära TV-personligheterna Roy & Roger från ”Macken” – spelade av Anders Eriksson och Jan Rippe från Galenskaparna & After Shave. Sedan dess har ca 5,5 miljoner besök gjorts på Filmstaden, vilket gör den till en av Värmlands mest besökta attraktioner. Genom åren har biografen naturligtvis genomgått en del förändringar och underhåll, men nu så är det foajén och butiken som fått en ordentlig ansiktslyftning.

– Att gå på bio är något helt annat än att bara se en film, säger Annika Christén affärsområdeschef på SF Bio. Vi märker att våra kunder efterfrågar en förstklassig bioupplevelse. För oss är det då naturligtvis viktigt att uppgradera våra anläggningar och rustar för framtiden.

Mer utförlig information om vad som händer under öppningshelgen, föreställningstider etc finns på vår sajt www.sf.se där man också kan köpa biljetter.

För ytterligare information, kontakta Annika Christén affärsområdeschef på SF Bio, mail annika.christen@sfbio.se eller telefon 070-628 00 95.

SF Bio AB ingår i Nordic Cinema Group som är Nordens största biografaktör med 103 anläggningar och 586 biosalonger i sex länder – Sverige, Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen. Nordic Cinema Group bildades 2013 genom en sammanslagning av de starka biografaktörerna SF Bio, SF Kino, Finnkino och Forum Cinemas och ägs av Ratos och Bonnier AB. 2012 omsatte Nordic Cinema Group ca 2 600 Mkr. Sedan 1980 har SF Bio i Sverige byggt 30 nya biografer med 248 salonger och 29 971 fåtöljer och bolaget har ca 1 300 anställda.