Filmstaden lanserar spel i exklusivt samarbete med Flarie

Filmstaden lanserar spel i exklusivt samarbete med Flarie

Filmstaden har länge levererat reklamupplevelser på och kring bioduken som ger varumärken kvalitetstid med attraktiva målgrupper. Nu inleder man ett samarbete med advergamingbolaget Flarie för att erbjuda ytterligare möjligheter till interaktion med biopubliken.

Efter år av restriktioner återvänder nu gästerna till biosalongerna för en lång sommarsäsong av storfilmer, som Top Gun: Maverick, Doctor Strange in the Multiverse of Madness, Thor: Love and Thunder och Lightyear. Utöver storslagna upplevelser på bioduken lanseras nu flertalet spel att engagera sig i via egna skärmar där spelarna kan vinna biobiljetter.

- Publiken på bio är nyfikna och gillar att testa nya saker, inte minst gaming. Samarbetet med Flarie ger oss kreativa möjligheter att interagera med våra gäster på nya sätt. Initialt lanserar vi Filmstadenversionen av spelet men planen är att erbjuda annonsörer och partners möjligheten att skapa sina versioner av spelen i vår miljö, säger Carolin Högmyr, Head of Marketing på Filmstaden.

Spelen har utvecklats genom ett partnerskap med det svenska advergamingbolaget Flarie som under åren utvecklat spel för över ett hundratal företag som Coca-Cola, Klarna, Unilever och Spotify via deras plattform för spelutveckling. Spelen har en genomsnittlig speltid om 5 minuter, med olika spel som tilltalar olika målgrupper.

- Filmstaden är ett ikoniskt underhållningsvarumärke och genom det här samarbetet kommer fler personer få möjligheten att spela våra spel. Bio och gaming har en lång historia ihop - där såväl spel influerat filmens värld och vice versa. Det ska bli spännande att se hur detta samarbete utvecklas, säger Filip Tröger, VD och medgrundare av Flarie.

Spelen kommer finnas tillgängliga i så gott som alla Filmstadens digitala kanaler - hemsida, app, e-mails, sociala medier och på biografernas digitala skärmar. Besökarna kommer ha möjligheten att spela på såväl mobiltelefoner som plattor och datorer.

Filmstadens första spel finns tillgängligt via ovan nämnda kanaler från den 9 maj, men går redan nu att prova här

För mer information, kontakta:

• Filmstaden – Leslie Marsden, Head of Sales 0703 160 996
  • Flarie – Chris Drake VP Marketing 0736 674 806

Filmstaden AB är en av Sveriges ledande leverantörer av kultur och nöje med ca 11 miljoner biobesök per år. Vi driver 38 biografer med totalt 264 salonger och drygt 34 000 fåtöljer. Vi finns på 22 orter och hos oss arbetar 1 200 personer.

Vi ingår i Odeon Cinemas Group som ägs av världens största biografkedja AMC.

Ytterligare information fås av Filmstadens PR-ansvarig Caroline Hellström på telefon 08-680 35 00 eller via mail caroline.hellstrom@filmstaden.se