Bioaktuella Belfast, av många förhandstippad som vinnaren av Oscarn för Bästa film.

Frossa i årets bästa filmer – på Filmstaden

Natten till den 28 mars är det dags för en av årets största filmfester; Oscarsgalan. Då ska prestationer både framför och bakom kameran från det gångna året hyllas och prisas. I kategorin Årets bästa film är tio titlar nominerade och som en uppvärmning inför galan ger biografkedjan Filmstaden sin publik chansen att se de som är bioaktuella till ett specialpris, mellan måndagen den 21 och fredagen den 24 mars.

- Under lång tid har det inte varit lätt för landets alla cineaster att se film på bio. Därför känns det extra angeläget att ge vår publik en extra chans att se de som nominerats till en Oscar för bästa film i år på stor duk, säger Per Mårtensson, Programdirektör på Filmstaden.

De bioaktuella filmerna som är nominerade till en Oscar för Bästa film är:

• Licorice Pizza
  • Drive my car (smygpremiär 21 mars, ordinarie premiäre 1 april)
  • Belfast
  • Dune
  • King Richard
  • CODA
  • West Side Story
  •  Nightmare Alley

Biljettpriset för ovan titlar är 99 kr under perioden 21 till 24 mars och biljetterna finns till försäljning nu.

Filmstaden AB är en av Sveriges ledande leverantörer av kultur och nöje med ca 11 miljoner biobesök per år. Vi driver 38 biografer med totalt 264 salonger och drygt 34 000 fåtöljer. Vi finns på 22 orter och hos oss arbetar 1 200 personer.

Vi ingår i Odeon Cinemas Group som ägs av världens största biografkedja AMC.

Ytterligare information fås av Filmstadens PR-ansvarig Caroline Hellström på telefon 08-680 35 00 eller via mail caroline.hellstrom@filmstaden.se