Fulla hus på Lucia Movie Night

Lucia Movie Night är namnet på SF Bios luciavaka som startade 1989 och som nu alltså körs för 23 året i rad! Genom åren har närmare 90 000 besökare deltagit i våra drogfria lussevakor och sett på film hela natten. Och även i år är det i princip utsålt på alla våra biografer.

- Lucia Movie Night genomförs i alla våra städer och intresset efter biljetter är mycket stort, berättar Caroline Hellström, eventansvarig på SF Bio. Det är helt fantastiskt vilket genomslag det fått och i en del städer tar biljetterna slut så fort vi släpper dem.

Som vanligt bjuds det på tre hemliga förhandsvisningar, tävlingar och något att äta. Programmet startar strax före midnatt den 12/12 slutar inte förrän på Luciamorgonen. Biljettpriset är 250.- och åldergränsen 15 år.

- Vi började egentligen denna aktivitet som ett alternativ till att springa runt på stan och kanske hamna i fel sällskap, säger Thomas Runfors, informationschef på SF Bio. Lucianatten är ju en natt då många gör en alltför tidig alkoholdebut och vi såg det som en möjlighet att göra en insats för de lite yngre som inte platsar på krogen men ändå vill vara uppe hela natten och fira Lucia.

Den målsättningen gäller fortfarande, även om något äldre filmentusiaster också gärna passar på att fira Lucia i sällskap med andra och för att avnjuta några av de kommande filmerna. Det finns faktiskt de som nu besöker sin 23:e lussevaka!

Om man som journalist vill besöka någon av kvällens luciavakor går det bra att höra av sig till Caroline Hellström, senast kl. 17.00. Lucia Movie Night går av stapeln ikväll den 12/12 på följande biografer:

I Stockholm på Park, Filmstaden Sickla, Camera och Vällingby
I Göteborg på Filmstaden Bergakungen
I Malmö på Filmstaden Storgatan
I Uppsala på Royal och Spegeln
samt på Filmstaden i Gävle, Helsingborg, Jönköping, Karlstad, Linköping, Luleå, Lund, Norrköping, Sundsvall, Umeå, Västerås, Växjö och Örebro.

För ytterligare information, kontakta SF Bios eventansvarige Caroline Hellström, tfn 08-680 37 37.