Höstlov och Halloween på Filmstaden

Höstlov och Halloween på Filmstaden

På fredag startar höstlovet vilket är en av årets största bioveckor. På Filmstaden har vi laddad upp med massor av rysliga, underhållande och actionfyllda filmer. Passa på att göra en mysig och avkopplande höstlovsaktivitet med familjen eller fira Halloween med en riktig skräckfilmsupplevelse med kompisarna.

Att se skräckfilm på bio är en alldeles särskild upplevelse. När man förfasas tillsammans i en mörk biosalong kan det både öka effekten samt göra det mer spännande.

- Det är jätteroligt att vi i år kan erbjuda ett stort utbud av skräckfilm till Halloween samtidigt som vi även visar spännande och underhållande filmer för alla åldrar, säger Carolin Högmyr, Head of Marketing på Filmstaden.

Under höstlovet visar vi filmer som garanterat gör att du kommer i Halloween-stämning.

Halloween Ends – Efter ha låtit vålnaden styra större delen av hennes existens, har Laurie bestämt sig för att ta kontrollen och omfamna livet. När så en barnvakt anklagas för att ha dödat en pojke, vaknar terrorn på nytt och Laurie måste slutligen möta den ondska hon inte kan kontrollera. Genre: Skräck

Feed – En grupp ungdomar med en välkänd influencer i spetsen blir inbjudna till en exklusiv campinganläggning mitt ute i vildmarken. Med siktet ställt på innehåll av högsta kvalitet åker de ut till en liten ö för några dagar av lyxigt vildmarksliv, redo att dela allt med sina följare. Men vad följer dom egentligen? Genre: Skräck

Prey for the Devil – En ond förbannelse och en hämndlysten ande hemsöker huset där en kvinna och hennes son blev mördade av deras man och far. Genre: Skräck

Förbannelsen The Grudge – klassiker – En ond förbannelse och en hämndlysten ande hemsöker huset där en kvinna och hennes son blev mördade av deras man och far. Genre: Skräck

Utöver skräckfilmsrepertoaren har vi såklart massor av film för både stora och små. Här är några av de stora höstfilmer som du inte får missa som har premiär under höstlovet.

Black Adam – Dwayne Johnson spelar huvudrollen i New Line Cinemas actionäventyr “Black Adam”, den första långfilmen som utforskar historien om DCs superhjälte, i regi av Jaume Collet-Serra. Genre: Action, Fantasy, Sci-Fi

Tassar av stål – Hank drömmer om att bli mäktig samuraj och ger sig ut för att införliva sitt öde. I stället hittar han den ovälkomnande staden Kakamucho, där han sticker ut i mängden då han är en hund och alla andra är …katter! Och vi vet ju att katter verkligen INTE gillar hundar… Genre: Familj

Lasse-Maja och skorpionens gåta – Alla i Valleby ser fram emot Vallebydagen när en tjuv plötsligt slår till och utför en serie stölder. Efter sig lämnar tjuven symboler kopplade till stjärntecken och rymden. Kommer Lasse och Maja att lyckas knäcka gåtan och stoppa tjuven innan hela Vallebydagen ställs in? Genre: Familj

Bros – Två män med svårigheter att binda sig försöker sig på ett förhållande. Genre: Komedi, Romantik

Året jag slutade prestera och började att onanera – Ett komedidrama om att våga tänka om med oväntade insikter, somrig romantik och härlig humor med hög igenkänning. Genre: Komedi, Drama

Välkomna till Filmstadens mysrysliga biografer. Filmstadens biografer visar film både dag- och kvällstid under hela höstlovet. Läs mer och köp biljetter på Filmstaden.se.