Imorgon släpps SF Bios nya appar

SF Bio var tidigt ute och lanserade sin första mobilapplikation för iPhone  redan 2008 och den har idag laddats ner över 650 000 gånger. Dagens mobilanvändare och biobesökare ställer nu helt andra krav på design och funktioner. För att möte dessa krav, har SF Bio utvecklat en uppdaterad iPhone-app samt en Android-app.

En viktig nyhet är möjligheten att välja sittplats genom att få upp grafik på salongen och där välja platser, något som varit mycket efterfrågat. Andra nya funktioner är relevanta erbjudanden och en naturlig koppling till sociala medier.

I apparna har en erbjudandetjänst byggts där biobesökarna kan ta del av förmånliga kampanjer i form av biorabatter samt erbjudanden från samarbetspartners.

Varje vecka görs 60 000 unika besök i iPhone appen vilket är en ökning med 90% jämfört med förra året. Över 200 000 biobiljetter förväntas reserveras i mobilen under 2011.

- Inför arbetet med den nya appen har vi lyssnat på kommentarerna på App Store och användartesterna och vi tror att resultatet kommer tas emot mycket bra, säger Marcus Nummela, ansvarig för mobila tjänster på SF Bio.

Apparna har tagits fram i nära samarbete med Mobiento som har hjälpt till med strategi och koncept samt teknikpartnern Cybercom.

– Det är oerhört spännande att få vara med och hjälpa SF Bio när de gör sin största mobila satsning någonsin, berättar Therese Andersson, affärsansvarig för SF Bio på Cybercom.

- Vi är väldigt stolta att fått förtroendet att jobba med SF Bio säger Johanna Fagrell VD på Mobiento. SF Bio är ett varumärke som alla kan relatera till och som ligger oss varmt om hjärtat. Att få vara med och bygga nästa generations appar för SF Bio är meriterande.

De nya apparna lanseras den 6 december och finns att ladda ner ifrån App Store samt Android Market.

För mer information, vänligen kontakta:
Christoffer Cederschiöld,
affärsområdeschef för nya medier på SF Bio, 08-6803500